یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی صنعت برق گفت: تا قبل از ساعت 11 امروز هیچ گونه خاموشی برنامه ریزی شده در بخش خانگی نداشتیم و پس از آن 2200 مگاوات خاموشی در کشور اعمال شد.

به دنبال اظهارات رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان بخش مسافر درباره استفاده از کارتن و مقوا در تولید لنت، انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ در جوابیه ای این موضوع را تکذیب کرد.

وزیر نیرو از کاهش بار مصرف برق صنایع کشور از شب گذشته خبر داد و گفت: خاموشی‌های برق کشور به کمتر از نصف رسیده است.

مشاهدات میدانی از بازار حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته های گذشته نوسان چندانی نداشته است.

اتاق بازرگانی ایران گزارش شامخ (شاخص مدیران خرید) خرداد ماه را منتشر کرد که هرچند هنوز رونق را نشان می‌دهد اما از افت نسبی شاخص‌ها حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به وضعیت تنش آبی در کشور گفت: در این وضعیت تنش آبی بهتر است هر خانه حداقل یک مخزن ذخیره‌سازی داشته باشد و بهتر است به ازای هر نفر در خوزستان 100 لیتر در شبانه‌روز ذخیره آبی در خانه وجود داشته باشد.

عرضه خانه به شکل اقساطی در تهران با عنوان «طرح ملی مسکن اقساطی» که از اسفندماه سال گذشته رسانه‌ای شد و البته شباهت نام این برنامه با طرح اقدام ملی مسکن، سوءبرداشتهایی درخصوص استفاده ابزاری از اسم مسکن ملی را در پی داشت و وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که مجوزی به شرکت مورد نظر نداده و از آن شکایت کرده است؛ اما ایده‌پرداز و ناظر اجرای این طرح می‌گوید نیاز به مجوز وزارت راه نداریم، سوءاستفاده...

آزمون عملیات پروازی بالن مخابراتی بام 50 در سایت کاوش پژوهشگاه فضایی ایران با موفقیت انجام شد.

کمپ استارت آپی آماده سازی افراد برای بازار کار توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری باشگاه مهارت و اشتغال برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که باید تاب آوری کشاورزان را در مقابل تاثیرات منفی شیوع کرونا با تسهیل در خدمت به کشاورزان و اختصاص تسهیلات کم بهره و امهال آن درصورت نیاز افزایش داد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق شعار سال، برنامه های اشتغال خود را در چهار محور بازار کار، تولید با اولویت تثبیت و ایجاد شغل، اشتغال حمایتی و کسب و کارهای روستایی در دستور کار قرار داده و با توجه به مسئولیت حاکمیتی در تنظیم روابط میان کارگر و کارفرما، بیشترین نقش آفرینی و تاثیرگذاری ممکن را بر عملکرد تولید و بنگاههای اقتصادی دارد.

در حال حاضر در مجموع بیش از 1.2 میلیون تن روغن خام و دانه های روغنی در گمرک و بنادر دپو شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر هر اقدامی در زمینه بازسازی و نوسازی که منتج به افزایش ظرفیت تولید شود مغایر با ضوابط استقرار است و محیط زیست با آن مخالفت می‌کند، گفت: توافقی بین وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست حاصل و در قالب پیشنهاد به حوزه معاون اول رئیس جمهوری ارسال شد که در صورت تصویب این پیشنهاد، صنایع از بن‌بست خارج می شوند.

استاندار همدان از ایجاد سالانه پنج هزار شغل با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در استان خبر داد.

علی رغم دستور وزیر نیرو به مدیران صنعت برق مبنی بر اینکه هیچگونه خاموشی غیرمنطبق با جداول منتشر شده صورت نگیرد امروز هم شاهد خاموشی های چند ساعته در نقاط مختلف کشور و غیرمنطبق با جداول منتشره هستیم.

به اعتقاد یک فعال حوزه کار، بخش مسکن دارای ظرفیت‌های بالای اشتغال است به نحوی که با فعال شدن ساخت و ساز در کشور بسیاری از کارخانه ها و رشته شغل ها به رونق می رسند و نیروهای کار زیادی مشغول کار می شوند.