دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

هکرهایی که مسئولیت حمله باج افزاری بین المللی را برعهده گرفته اند، قیمت درخواستی برای دریافت باج را در مکالمات محرمانه پایین آورده اند.

شرکت توییتر به دلیل عدم رعایت مقررات جدید فناوری اطلاعات، دیگر در خصوص محتوای تولید کاربران در هند مصونیت حقوقی ندارد.

با شدت گرفتن جنگ میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی که از نهایی شدن توافق افزایش عرضه نفت جلوگیری کرد، اوپک پلاس به بحران عمیقی فرورفت.

62 طرح سرمایه گذاری و زیربنایی به ارزشی بیش از 3100 میلیارد تومان در مناطق آزاد تجاری - صنعتی با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

وزارت نیرو 14 هفته است که پویشی به نام هرهفته الف - ب - ایران به راه انداخته، پویشی که جزو افتخارات دولت بوده برای آب و برق رسانی به نقاط مختلف کشور، اما این روزها چیزی که مردم میبینند و احساس می کنند با نتیجه ای که مد نظر این پویش بوده متفاوت است.

روندی صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس بیش از 26 هزار واحد صعود کرد.

جدول جدید خاموشی های احتمالی برق پایتخت منتشر شد.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی با بیان اینکه به طور کلی در فصل تابستان ظرفیت تولید اکسیژن حدود 15 درصد کاهش می‌یابد، گفت: قطعی برق شش ساعته در روزهای گذشته نیز باعث شد تولید حداقل 10 ساعت عقب بیفتد و تولید اکسیژن تقریبا نصف شد که در شرایط موج پنجم تداوم این وضعیت ممکن است ما را وادار به واردات اکسیژن کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود دبی رودخانه بشار یاسوج در پایان شهریور ماه امسال به یک چهارم نسبت به آمار بلند مدت کاهش یابد که این یک فاجعه زیست محیطی است.

بانک مرکزی طی هفته جاری نیز در بازار باز و بین بانکی نه پولی از بانک‌ها دریافت کرد و نه پولی به آن‌ها تزریق کرد.

باتوجه به آخرین صحبت های سخنگوی صنعت برق روال خاموشی ها تا یک هفته آینده ادامه دارد و تا زمانی که مصرف بالا باشد و حوادث در شبکه رخ دهد نیز نمی توان زمان خاموشی ها را به طور دقیق اعلام کرد.

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران درپی خاموشی های اخیر در کشور و تهران گفت: وزارت نیرو درباره ماینرها و مزارع بیت کوین و تاثیر آن بر شرایط ایجاد شده توضیح دهد.

برداشت انگور در روستای «غزاویه بزرگ» شهرستان کارون آغاز شده است و کشاورزان این روزها در حال چیدن و بسته‌بندی و انتقال محصول انگور خود از تاکستان‌ها هستند. از تاکستان‌های این روستا دو نوع انگور یاقوتی و عسکری برداشت می‌شود. انگور شهرستان کارون یکی از نوبرانه‌ترین انگورهایی است که در ایران برداشت می‌شود.

خریداران سکه از بانک مرکزی، صاحبان مشاغل و مشمولان مالیات بر ارزش افزوده بهار 1400 فقط تا پایان امروز برای پرداخت مالیات فرصت دارند.

با اینکه خرید و فروش مسکن در تهران متاثر از رشد قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و به حدود یک سوم وضعیت معمول رسیده، سهم آپارتمانهای قدیمی از کل معاملات پایتخت افزایش یافته و تقریبا 1.5 برابر سال 1392 شده است. در حال حاضر 64 درصد معاملات را واحدهای بالای پنج سال تشکیل می‌دهد.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی ارزش دلار، به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد.