یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

فرماندار شوش از ترخیص سه تن از مصدومان حادثه انفجار خط لوله انتقال نفت و گاز در بخش فتح‌المبین این شهرستان خبر داد.

‌کارت بانکی یکپارچه با کارت شناسایی فرهیختگان بازنشستگی کشوری طی مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل بانک صادرات ایران رونمایی شد.

معاون بانک مرکزی گفت: 26 مرکز نوآوری فناوری های مالی در ایران وجود دارد و 87 درصد از موسسات مالی و اعتباری ایران دارای مرکز نوآوری مالی هستند. ضمن آنکه هم‌افزایی میان بانک‌ها و فین‌تک‌ها، شناخت اکوسیستم فین‌تک کشور و ارتباط با بازیگران آن در کنار حمایت از تمامی بخش‌های زیست‌بوم نوآورانه در کشور از مهم‌ترین اهداف این مراکز است.

با توجه به افزایش حملات باج‌افزار ی در روزهای اخیر در کشورهای مختلف و سازمان‌ها، شرکت‌ها و اشخاص حقیقی، لازم است نسبت به تهیه‌ی پشتیبان از اطلاعات باارزش خود اقدام کنید.

سرانجام بعد از اختلاف نظرهای که در رابطه با جریان ترخیص کامیون های حداکثر سه سال کارکرده دپو در گمرک وجود داشت، طبق مذاکرات صورت گرفته بین گمرک ایران و وزارت راه و شهرسازی در رابطه با نحوه ترخیص آن به توافق رسیدند.

بخش خودرو به دلیل تغییر رفتار و تقاضای مشتری در یک دوراهی قرار گرفته است. نتایج بررسی‌های جدید نشان داده که استفاده از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی کاهش یافته اما شاهد تفاوت بسیاری بین بازارها در مناطق مختلف هستیم و نگرش مصرف‌کننده‌ها در برخی از کشورها مانند چین که با استقبال بیشتر از وسایل خودران و گزینه‌های دیگر مواجه است، تاثیر زیادی در صنعت جهانی خواهد گذاشت.

از همان روزهای بهره برداری رسمی از پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت حاشیه هایی به وجود آمد که گفته می شد تاسیس این پارک بدون گذراندن رویه‌های قانونی بوده است که البته این صحبت ها بارها از سوی وزارت نفت تکذیب شده است.

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت، به طوری که شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات روندی صعودی داشت اما ناگهان نزولی شد. البته روند نزولی شاخص ادامه پیدا نکرد و در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و 284 هزار واحد افزایش یافت. این در حالی است که روند شاخص کل بورس در ساعات پایانی دوباره نزولی شد و در نهایت روی رقم یک میلیون و 282 هزار واحد ایستاد.

مدیرعامل نیروگاه رامین از بازگشت مجدد واحد 315 مگاواتی شماره 6 نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور پس از تعمیرات اساسی خبر داد.

دبیرانجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه ممنوعیت فصلی واردات برنج در سالجاری به طور کامل رفع نشده است، گفت: قرار است آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا قبل از 31 شهریور وارد کشور شده اند، امکان ترخیص از گمرکات را داشته باشند.

بر اساس نامه دبیر کارگروه تنظیم بازار، ترخیص آن بخش از محموله های برنج وارداتی که تا قبل از 31 تیر ماه امسال دارای اعلامیه ورود / قبض انبار بوده، مشروط به اینکه دارای ثبت سفارش باشد در دستور کار قرار گرفت.

قیمت نفت پس از افت چشمگیری که روز گذشته تحت تاثیر ابهام در آینده توافق کاهش تولید اوپک پلاس داشت، در معاملات روز چهارشنبه در انتظار شفافیت بیشتر از سوی این گروه تولیدکننده ثابت بود.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد سه هفته اخیر ایستاد.

به گفته یک کارشناس ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات در دولت سیزدهم باید به حوزه اینترنت ثابت که این سال‌ها مغفول مانده، توجه جدی داشته باشد و همچنین پیشرفت روزانه حوزه ICT نیازمند اعمال تغییرات است و نباید در این حوزه راکد ماند، اتفاقی که با انتخاب یک وزیر جوان در این دوره تا حدودی رخ داد.

سد «اکباتان» همدان، ظرفیت مخزن 36 میلیون مترمکعب دارد، که در حال حاضر 53 درصد آن پر است که برای مصارف شرب و کشاورزی استفاده می‌شود. در سال‌جاری همدان سیزدهمین استان به لحاظ کمبود بارش بوده که نسبت به سال گذشته 41 درصد کاهش بارندگی داشته است. در سال آبی جاری حدود 271 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم درحالی‌که بارش در سال قبل 457 میلی‌متر بوده است.

با نگاهی به آمارهای رسمی می بینیم که سهم مردم در مشکلات ایجاد شده در زمینه آب و برق چندانی نیست که از آنها انتظار می رود. مشکل اصلی هم عدم مدیریت صنایع و کشاورزی و حتی دستگاه های شهری است.