یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی صنعت برق از افزایش واردات برق به کشور تا 650 مگاوات خبر داد و گفت: در حال حاضر برق از ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان به کشور وارد می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ضمن بیان اینکه درآمدهای مالیاتی در سال گذشته کمتر از نصف مزایا و حقوق اجتناب ناپذیر شاغلین بازنشسته کشور بوده است، اعلام کرد: اکنون میزان فرار مالیاتی موجود در کشور 100 هزار میلیارد تومان است که 50 درصد فرارمالیاتی و مابقی ناشی از اجتناب مالیاتی است.

یک کارشناس حوزه مدیریت منابع آبی گفت: اینبار وضعیت دهشتناک تالابها، دریاچه ها و رودخانه های کشور که شوربختانه با موج آتش سوزیهای عمدی یا غیرعمدی عرصه های جنگلی و مرتعی همراه شده است، تا پیش از آغاز بارندگیهای سال جاری، کمر محیط زیست کشور را خرد خواهد کرد. پرسش این است که آیا این درسهای بزرگ نباید مدیران را وادار به نگاه دوباره و از جنس دیگر در الگوها و شیوه های مدیریت آب کشور کند، باید...

وزیر نیرو گفت: از این پس، به جز موارد اضطراری، اعمال خاموشی به مردم، بدون برنامه پذیرفتنی نیست و مدیران عامل شرکت های توزیع باید به صورت دقیق و منظم برای اجرای آن نظارت کامل داشته باشند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان یزد از ورود 5400 تن گوشت گوساله منجمد وارداتی از کشور برزیل توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور به یزد جهت توزیع در کشور خبر داد.

باوجود افزایش دما و گرمای طاقت فرسای تابستان امسال، مردم ایران قطعی برق را هم تجربه می‌کنند؛ معضلی که اگرچه زندگی را برای مردم سخت کرده اما معلولان به ویژه معلولان بسترگرا و افراد دچار آسیب ضایعه نخاعی را که برای استفاده از اکثر وسایل توانبخشی‌شان به برق نیاز دارند را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

مرکز نوآوری یاس به عنوان نخستین مرکز نوآوری بین‌المللی کشور هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی از توقف فعالیت مزارع مجاز استخراج رمز ارز تا عادی شدن شبکه برق خبرداد و در عین حال گفت که اگرچه استخراج رمزارزها در قطعی برق موثر بوده ولی همه مشکل به این بخش برنمی‌گردد و بخشی از آن متوجه فرسودگی نیروگاه‌هاست.

رئیس اتحادیه بنکداران اهواز گفت: هر چند ممکن است ماکارونی گران شود اما تا زمانی که به تصویب مقامات مسئول نرسد، قیمت‌های گذشته پابرجا خواهند بود.

رئیس دفتر توسعه فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن معرفی چهار شرکت به عنوان برترین شرکت‌های های‌تک صادراتی ایران، گفت: از میان هزار و 100 شرکت ارزیابی شده از سوی باشگاه سرآمدان صادرات دانش‌بنیان تنها چهار شرکت موفق به دریافت پنج ستاره شدند که همه در حوزه سلامت کشور فعال هستند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان به منظور تصفیه آب شور و تبدیل آن به آب شیرین دستگاهی را عرضه کرده که قابل استفاده در مناطق کویری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: باتوجه به شرایط دمایی و امکاناتی که در زمینه توزیع برق در کشور داریم، این وضعیت ممکن است تا 20 مرداد ادامه داشته باشد، چراکه بعد از این تاریخ شاهد کاهش دما و متناسب با آن کاهش مصرف برق و در نهایت حالت عادی شبکه خواهیم بود.

قیمت اوراق مسکن نسبت به اواخر ماه گذشته کمی کاهشی بوده است و بر اساس آخرین قیمت ها، متاهل های تهرانی برای این اوراق باید 28 میلیون و 565 هزار تومان پرداخت کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: به نظر می‌رسد که در قیمت مسکن ثبات ایجاد شود مگر اینکه در قیمت مصالح ساختمانی و آیتم‌های تولید مسکن از نظر قیمتی، لجام‌گسیختگی به وجود بیاید کما اینکه این موضوع در حال وقوع است.

مقامات دولت آمریکا از مذاکرات اوپک که در جریان است، دلگرم شده و با مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی با امید به رسیدن به توافق و جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت نفت صحبت کرده اند.

در پی حملات باج افزاری به شرکتهای آمریکایی نظیر جدیدترین حمله ای که با تمرکز روی شرکت فناوری اطلاعات کاسیا انجام گرفت، مقامات بلندپایه آمریکا و روسیه هفته آینده دیدار و در این باره گفت و گو می کنند.