دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: در هیچ نقطه‌ای از تهران برنامه قطع و یا نوبت‌بندی آب نداریم و قطع آبی که در برخی مناطق شهرهای استان تهران رخ داده ناشی از قطع برق و خاموش‌شدن پمپ های چاه‌های آب تامین‌کننده آب شرب مناطق مختلف است.

در آخرین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بنا شده وزارت نیرو مدل پایدار خود در حوزه نیروگاه‌های برق را ارائه کند.

طی مراسمی تفاهمنامه تولید خودروهای الکتریکی (برقی) بین شرکت‌های خودروسازان جنوب و کارخانجات مخابراتی ایران، امضاء و مبادله شد.

شرکت توانیر (مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران) در نامه‌ای خواستار توقف فرآیند اصلی شرکت‌های فولادی شده و اعلام کرده که حداکثر برق دریافتی شرکت‌های فولادی از شبکه برق باید به میزان 10 درصد دیماند مصرفی آن‌ها باشد.

جدیدترین جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با این محوریت برگزار شد که آیا امکان فعال کردن بخش خصوصی در حوزه پتروشیمی و استفاده از ظرفیت آن به جای فروش نفت خام وجود دارد یا خیر؟

بررسی آخرین قیمت‌های تعیین شده برای خودروهای پرتیراژ به قیمت بازار آزاد در امروز (سه‌شنبه) و روند تغییرات آن نسبت به دیروز، 10 روز گذشته و یکماه گذشته نشان می‌دهد که مجدد روند قیمت‌ها در بازار خودرو سیری صعودی دارد تا جایی که از آن ها حتی نسبت به روز گذشته بین یک تا سه میلیون گران‌تر شده‌اند.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت مرغ در برخی خرده فروشی ها به 40هزار تومان هم رسیده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: از ابتدای سال تاکنون با وجود افزایش 16 درصدی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی شاهد بروز مشکلاتی در تامین برق مورد نیاز مشترکان هستیم که از این بابت به سهم خود از مردم کشور عذرخواهی می‌کنم.

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تشخیص آلودگی آب شد.

وزیر و معاونان وزارت نیرو پیش از ظهر امروز امروز (سه‌شنبه) با حضور در دفتر معاون اول رییس جمهور گزارشی از آخرین وضعیت تولید و مصرف، راهکارهای جلوگیری از خاموشی و قطعی برق و مدیریت بهینه مصرف آن به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند.

کارآفرینان گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت‌نام در چهارمین جشنواره انتخاب کارآفرین برتر فراخوانده شدند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از حمایت این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان برای راه‌اندازی خط تولید در خارج از کشور خبر داد.

به گفته رییس کنفرانس بین‌المللی بلاک‌چین، فناوری بلاک‌چین تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به‌ویژه بخش تولید هوشمند و بیمه را دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: قطعی آب در دستور کار ما نیست و در چند روز گذشته به دلیل مشکلات و نوسانات شبکه توزیع برق، مشکلاتی در پمپاژ و آبرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی کشاورزی دامداری ایران اظهارکرد: از بس که مدیران دروغ گفتند و آمارسازی کردند صدای دامداران هم درآمده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالها وزارت راه و شهرسازی موفق نمی‌شد اراضی خودش را برای تولید مسکن دریافت کند و با فقر زمین مواجه بودیم، گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگلها 240 هزار هکتار زمین متعلق به خودمان در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفت.