دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم تقدیر از دستگاه‌های پیشگام در استفاده از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی با بیان این که تولید ملی باید اولویت همگان شود، گفت: دستیابی به فناوری‌های ایران‌ساخت حاصل تلاش متخصصان کشور است نه لطف خارجی‌ها.

امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم مطالبه جدی دارند، قطعی برق با این شرایط به کسب و کار و زندگی مردم خدشه جدی وارد کرده است.

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت ایران و افغانستان در سال‌های گذشته پرداخته که نشان دهنده جایگاه مطلوب اما متزلزل ایران در این کشور دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هزار میلیارد ریال از محل منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد دو بیمارستان صحرایی تنفسی تخصیص داد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع‌معدنی با اشاره به انتشار مشکوک برخی شایعات درباره طرح بزرگ آزادسازی 6000 محدوده و معدن غیرفعال کشور با تیتر معدن فروشی در روزهای اخیر اعلام کرد: بیان چنین مطالبی آن هم در شرایطی که وزارت صمت با اقدامات علمی و عملی در تلاش برای خروج معادن از حبس و رکود حاکم بر این بخش است، توهم است نه واقعیت.

به تازگی بعضی اتحادیه‌ها فراخوان‌هایی برای فروش مسکن ملی اقساطی داده‌اند که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده این موضوع غیرقانونی است و از شرکت مذکور نیز شکایت شده است.

مدیر اداره برق ورامین در خصوص تناقض در جدول زمانبندی خاموشی ها که مردم را کلافه کرده است، بیان کرد: شرکت توزیع برق زمانبندی به بالا دستی می‌دهد، اما قطعی برق دست ما نیست و بدعهدی دیسپاچینگ ملی که وظیفه حفظ پایش برق ملی را برعهده دارد، ما را هم سردرگم کرده است؛ بطور مثال در سطح استان تهران روزانه اعلام می گردد 300 مگاوات خاموشی اعمال می گردد اما در عمل 500 مگاوات انجام می‌شود که 200...

دبیرکل بنکداران موادغذایی ضمن اشاره به اینکه بیسکوییت های وارداتی یک میلیونی در کشور مورد استقبال قرار گرفته است، خبر از ورود بیسکویت های یک میلیون و 500 هزار تومانی به کشور را داد.

پول؛ فقط شنیدن این کلمه باعث می‌شود گوش بسیاری از افراد تیز شود. اما آیا شما حاضرید به جای آن یا واریز شدن مبلغی به دلار یا تومان یا... به حساب‌تان، یک قطعه سنگ نمک یا چند دانه فلفل را به عنوان حقوق و دستمزد دریافت کنید؟

ابلاغیه‌ای درخصوص پرداخت تسهیلات با سود 18 درصدی به بانک‌های کشور ابلاغ شده است که بسیاری از بنگاه‌های بخش کشاورزی شامل آن می‌شود. در جلسه‌ای با حضور نمایندگان بانک‌ها نحوه و میزان پرداخت این تسهیلات به بحث گذاشته شد

جدیدترین و بزرگترین پنل انفجاری کشور توسط متخصصان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان ساخته شد.

سازمان توسعه تجارت می‌گوید مهلت در نظر گرفته شده برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور به دیگر تمدید نخواهد شد.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان گفت: هر تصمیم‌گیری که در خصوص حوضه دز انجام شود، قطعا تبعات خاص خود را خواهد داشت و نمی‌توانیم در توزیع آب در حوضه دز همه را راضی کنیم.

بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیارد تومان سفته و برات در اردیبهشت‌ماه سالجاری در تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 100.9 و 41.2 درصد افزایش یافت.

بر اساس گفته‌های رئیس اتاق اصناف تهران، نارضایتی از ادامه تعطیلی صنوف بسیار بالاست و صاحبان صنوف و بازاریان تاکید دارند که باید همراه اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌هایی از جمله بانک‌ها، سازمان‌های امور مالیاتی و... نیز همگام با اصناف تعطیل شوند.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان از تصویب تخصیص 10 مترمکعب در ثانیه سهمیه آب به شرکت نیشکر هفت تپه برای حل مشکلات این شرکت از سوی ستاد تسهیل کشور خبر داد.