دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

بازار سرمایه امروز روندی صعودی داشت به طوری که شاخص کل بورس بیش از 10 هزار واحد افزایش یافت.

یک عضو هیات رییسه مجلس با انتقاد از قطعی برق گفت: در رای اعتماد به وزیر جدید (نیرو) توسعه ظرفیت تولید برق را شرط می‌کنیم.

آخرین وضعیت موجودی و کالاهای رسیده به گمرک و بنادر نشان از افزایش حجم آن بیش از 6.3 میلیون تن دارد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید از کشت شلتوک در مناطق مختلف استان جلوگیری شود و نیروی انتظامی در این زمینه با قدرت ورود کند، گفت: وقتی از بالا از تالاب هورالعظیم بازدید داشتیم مشخص بود که آب زیادی رهاسازی شده است اما آبی که به تالاب می‌رسد، بسیار کم است.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با بیان اینکه وقوع خاموشی‌های امسال کاملا قابل پیش بینی بود، گفت: نرخ رشد ظرفیت نیروگاهی کشور از 1389 تا 1399 بطور کلی نزولی بوده و از 8.8 درصد در سال 1389 به 2.2 درصد در سال 1399 کاهش یافته و رشد متوسط سالانه در 10 سال گذشته 3 درصد بوده است.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از قطعی مکرر برق و بی‌نظمی های ایجاد شده در طول روز، تداوم این جریان را به زیان تمام بخشها و مجموعه های اداری، تولیدی و صنعتی دانست وگفت: در فصل تابستان که اوج مصرف برق است صادرات برق باید کاهش یابد.

با امضای قرارداد اجرای پروژه‌های نفتی به ارزش 15 هزار میلیارد ریال بین دانشگاه آزاد و وزارت نفت، چشم انداز جدید ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت.

مدیرعامل بورس انرژی ضمن تشریح موفقیت ایران در صادرات بنزین از طریق رینگ بین المللی بورس انرژی در مورد صادرات نفت از طریق این بازار گفت: با وجود اینکه بورس انرژی آماده انجام معاملات نفت است اما اراده ای از سوی وزارت نفت برای عرضه این محصول در بورس انرژی وجود ندارد.

یک سایت شبکه اجتماعی که روز یکشنبه از سوی جیسون میلر، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رییس جمهور اسبق آمریکا راه اندازی شده بود، برای مدت کوتاهی هک شد.

در جریان نوسان بازار مرغ، قیمت این کالای مصرفی مردم با افزایش بیش از 118 درصدی مواجه شده است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اضافه ضمن انتقاد از برگزاری جلسه اصلاح قیمت شیرخام پشت درهای بسته و بدون حضور صنایع لبنی تاکید کرد که قیمت شیرخام و محصولات لبنی باید همزمان با یکدیگر اصلاح شوند، در غیر این صورت تصمیمات صرفا برروی کاغذ خواهند ماند و جنبه اجرایی پیدا نخواهند کرد.

رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: صنایع پلیمر 2.2 درصد از صادرات غیرنفتی را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که ظرفیت نصب شده بیش از 20 میلیون تن بوده و از این ظرفیت حدود 15 میلیون تن خالی است.

جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، دوشنبه 14 تیرماه، با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در ساختمان این وزارت خانه برگزار شد.

عراق همزمان با مهیا شدن وزیران اوپک پلاس برای حل بن بست مذاکرات هفته گذشته، از پیشنهاد افزایش تولید این گروه در فاصله اوت تا دسامبر و تمدید توافق محدودیت عرضه تا پایان سال 2022 حمایت کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر آمادگی تعاونی ها برای در اختیار گرفتن نظام توزیع هوشمند کالاها و خدمات بر ضرورت استفاده دولت سیزدهم از ظرفیت های بی نظیر بخش تعاون تاکید و ابراز امیدواری کرد: بسترهای لازم برای آشنایی بیش از پیش با فرهنگ تعاون و کارآفرینی از طریق دانشگاه ها و مدارس فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازان ظرف مدت 120 روز خبر داد.