دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران در نامه ای به وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که انحصار در بارگیری نهاده ها از بندر امام خمینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عامل تاخیر در روند تامین نهاده برای مرغداران و دامداران است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت شازند گفت: با اجرای طرح تولید کک سوزنی در پالایشگاه شازند، تولید مازوت این پالایشگاه به صفر می‌رسد و این فرآورده به محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند بنزین و گازوییل یورو 4 تبدیل می‌شود.

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران در جلسه‌ای که امروز دستگاه های ذیربط در رابطه با تعیین تکلیف کانتینرهای لوازم خانگی بوش برگزار شده، در نهایت با توجه به ابهامات مطرح شده ترخیص کالاهای بوش کنسل اعلام شد و امکان ترخیص پیدا نکرد.

چهل و سومین فراخوان «کارآزمایی بالینی محصول اولفکترین به منظور درمان اختلالات بویایی ناشی از کرونا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر می‌شود.

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر کلاهبرداری‌ها برای دستیابی به رمز اول شدت گرفته است، اعلام کرد: با توجه به اینکه خیلی از افراد هنوز برای مبالغ زیر 100 هزار تومان از رمز دوم ثابت استفاده می‌کنند، امکان دستیابی به رمز دوم ثابت برای کلاهبرداران وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش تعاون در اجرای برنامه اشتغال میلیونی تاکید کرد و گفت: ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان تر و کم هزینه تر از سایر بخشهای اقتصادی است.

روندی که افزایش قیمت برنج وارداتی در ماه گذشته طی کرده گر چه نشان از گرانی حداقل 78 درصدی این کالای مصرفی مردم دارد اما از سرعت رشد قیمت آن نسبت به قبل کاسته شده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید همانطور که نمی‌توان وضعیت فعلی اقتصاد ایران را با بسیاری از کشورهای جهان مقایسه کرد، برای برون رفت از این شرایط نیز اجرای چند سیاست کلان اهمیت زیادی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالیت موتورهای جست‌وجوی بومی اپراتورها در ایران خبر داده و می‌گوید این ابزارها توانستند بازار خوبی هم جذب کنند تا بتوانیم در آینده از منافع اقتصادی موتور جست‌وجو که به دلیل تحریم‌ها از آنها بی‌بهره‌ایم، بهره ببریم.

از ابتدای تیر اعتراضات کارگری بخش زیادی از صنعت نفت و گاز را در بر گرفته است. هزاران کارگر پروژه‌ای صنعت نفت و گاز به شرایط سخت کاری، قراردادهای موقت، حضور شرکت‌های پیمانکاری به‌عنوان واسطه و همچنین خصوصی‌سازی، اعتراض کرده‌اند. خواسته آنها افزایش دستمزد، حذف شرکت‌های پیمانکاری، استخدام همه کارگران با قراردادهای مشابه کارگران رسمی، بازبینی زمان کار بر اساس 20 روز کار و 10 روز استراحت،...

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رشد 40 درصدی درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در طول برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بخشی از آنچه که این روزها در تالاب مشاهده می شود و با عنوان مرگ و میر ماهیان منتشر شده به دلیل عدم تامین حقابه رودخانه دجله است که در سالیان اخیر و بدنبال توسعه طرح های بهره برداری از منابع آب در بالادست با معضلات و مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

سازمان توسعه تجارت می‌گوید امکان افزایش همکاری‌های دو جانبه اقتصادی میان ایران و سوئد وجود خواهد داشت.

مدیرعامل ایران خودرو درباره زمان عرضه خودروی ارزان قیمت این گروه صنعتی به بازار، گفت: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود و تولید انبوه آن به 18 ماه زمان نیاز دارد در مجموع حداکثر ظرف 2 سال آینده خودروی ارزان قیمت ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

چند روزی است که تهران و برخی استان ها شاهد خاموشی های پراکنده و غیر منطبق با جداول خاموشی است؛ موضوعی که مسوولان نیز پاسخ قانع کننده به آن ندادند.