یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

رجیستری تبلت که مقرر بود پس از موبایل اجرایی شود، در حالی تا کنون به تعویق افتاده که انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد از ابتدای سال 1400، تعداد 900هزار موبایل‌واره به ارزش 120 میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شده که 92 درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

مدیرعامل توانیر در پاسخ به علت خاموشی‌های بی‌موقع و بدون برنامه و غیر مطابق با جداول ارائه شده اظهار کرد: برای تمام استان‌ها سقف مصرف تعیین شده و الزام کرده‌ایم که استان‌ها این سقف را رعایت کنند اما اگر میزان مصرف از سقف تعیین شده افزایش یابد احتمال وقوع خاموشی وجود دارد و تمام تلاش ما این است که خاموشی اتفاق نیفتد اما اگر خاموشی اتفاق افتاد براساس جداول زمانبدی باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه و بارگیری حدود 10 میلیون و 831 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در سه ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که به دنبال پیگیری طرح جامع حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده بر اثر کرونا از جمله در بخش گردشگری است.

به منظور حفظ سلامتی مادر و جنین یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از پارچه محافظ در برابر امواج الکترومغناطیس حاوی نانوذرات، شکم‌بندهای بارداری را به بازار عرضه کردده است.

تا پایان بهار سال جاری تعداد 772 محصول و تجهیز نانو از سوی 294 شرکت در کشور توسعه یافته و گواهی نانومقیاس برای آنها صادر شده است.

استاندار همدان از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی نهاوند خبرداد و گفت: پتروشیمی شهرستان نهاوند به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد و پروژه دولومیت نهاوند تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

با بهره‌گیری از توان و تجربه متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، خودروهای ایران خودرو دارای امکان اتصال‌پذیری خواهند شد.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: به دلیل وقوع دمای بالای 50 درجه در اکثر شهرهای خوزستان و حتی ثبت دمای 52 درجه در برخی شهرها در روز جمعه، رکورد مصرف برق در خوزستان شکسته شد.

در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اخیرا از کاهش 60 درصدی قاچاق پوشاک خبر داده و گفته دیگر مشکل پوشاک کشور، قاچاق نیست، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک می‌گوید این اظهارات غیرکارشناسانه است و به دلیل ارزان تمام شدن کالای قاچاق و افزایش بهای تمام شده کالای ایرانی، قاچاق پوشاک امسال نسبت به سالهای اخیر بی سابقه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز بخش دوم سود سهام عدالت سال 1398 تا پایان هفته جاری خبر داد.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: با توجه به اینکه اقتصاد ایران در حال حاضر با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است و وزارت اقتصاد نیز بخش عمده سیاست‌های اقتصادی کشور را مدیریت کند، باید برای این وزارتخانه وزیری که توانمند و مسلط به حوزه‌های مختلف این وزارتخانه و مسائل اقتصادی و چگونگی حل و مدیریت آن‌ها باشد، انتخاب شود.

بیش از یک هفته، از حادثه تلخ واژگونی «اتوبوس خبرنگاران» و «اتوبوس سربازان» می‌گذرد. این موارد تنها بخشی از حوادث و رخدادهای روزانه کشورند که البته در سال‌های اخیر نمود بیشتری یافته است. اگرچه این حوادث، غیرقابل پیش‌بینی‌اند اما از نگاه کارشناسان، تعدد این حوادث در بخش‌های مختلف به‌ویژه در سال‌های اخیر، متاثر از عامل «کاهش سرمایه‌گذاری» در اقتصاد بوده است.

گوگل سرگرم کار روی قابلیت جدیدی برای مرورگر کروم است که به طور اتوماتیک کاربران را از وب سایت‌های ناامنی که همچنان از پروتکل HTTP استفاده می‌کنند، دور می‌کند.

تحلیلگران پیش بینی کردند اونس طلا پس از انتشار گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری، ممکن است صعود چشمگیری را در بالای مرز 1800 دلار تجربه کند.