یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

شرکت آمازون قصد دارد به اندی جاسی، مدیرعامل جدید خود سهامی به ارزش بیش از 200 میلیون دلار اعطا کند که در مدت بیش از 10 سال به وی واگذار خواهد شد.

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته انتظارات تورمی تعدیل شده که شاهد ریزش بورس و ثبات نسبی قیمت مسکن بوده‌ایم، گفت: به دنبال نوسانات اقتصادی سه سال گذشته مطالبات عمومی بالا رفته که به نظر می‌رسد دولت آینده قصد دارد به این مطالبات پاسخ بدهد و در این صورت با افزایش هزینه‌های جاری، رشد نقدینگی، تورم و افزایش قیمت مسکن مواجه می‌شویم.

شرکت امنیتی "هانترس لبز" اعلام کرد حمله باج افزاری گسترده به زنجیره تامین نرم افزار، بیش از هزار کسب و کار را تاکنون درگیر کرده و شمار آنها ممکن است افزایش پیدا کند.

یک گزارش جدید هشدار داد میلیاردها دلار سرمایه برای بیش از 620 پروژه هزینه می‌شود که در معرض ریسک تبدیل شدن به دارایی متروکه قرار دارند.

بیتکوین پس از حفظ 33 هزار دلار موفق شد وارد کانال 34 هزار دلاری شود.

ارزش دلار برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

پس از 11 ماه، رشد اقتصادی کانادا منفی شد.

تورم سوییس در ادامه روند صعودی خود از 0.5 درصد گذشت.

در روزهای گذشته با رونق گرفتن سفرهای زمینی و هوایی به ارمنستان مواجه شده‌ایم و مردم با اطلاع از واکسیناسیون رایگان در این کشور، بلیت پروازها و اتوبوس‌های ایروان را تا چند هفته آینده خریداری کرده‌اند، به گونه‌ای که دفاتر مسافرتی هم برنامه‌ریزی برای تورهای خود به این مقصد را به اواخر تیر ماه موکول کرده‌اند.

نرخ بیکاری فرانسه از هشت درصد فرا رفت.

با وجود گذشت بیش از یکسال و نیم از شیوع ویروس کرونا، مردم همچنان از تخلفات کرونایی که در اتوبوس‌های بین شهری انجام می‌شود گلایه دارند، تخلف‌هایی که از سوی شرکت‌های حمل و نقل نادیده گرفته می‌شود اما به گفته سازمان راهداری همه موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی هستند.

مدیرعامل پتروشیمی جم معتقد است یکی از کارهای مهم پساتحریم که دانشکده‌های مدیریت باید به آن بپردازند، این است که علی‌رغم افزایش هزینه‌های مبادله، شرکت‌های ایرانی چگونه توانستند نه تنها رکوردهای قبلی خود را حفظ کنند بلکه دستاوردهای جدیدی پیدا کنند؟

چین کمترین نسبت بدهی به اندازه اقتصاد خود را در بین اقتصادهای بزرگ جهان دارد.

بانک مرکزی در ارتباط با عوامل بنیادین اقتصاد کشور توضیح داد که علی‌رغم تشدید تحریم‌های اقتصادی از سوی دولت آمریکا در کنار تبعات منفی شیوع ویروس کوید -19 در سطح جهان، تحولات اقتصادی سال 1399 حاکی از عملکرد مناسب اقتصاد کشور و روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اهمیت پدیده بیابان‌زایی در کشور گفت: این پدیده را نمی‌توان به تغییر دولت‌ها و سمت‌ها پیوند زد و لازم است برنامه مداوم و جامعی برای مقابله با بیابان‌زایی تدوین شود که در همه زمان‌ها مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نسبت به گرمای هوا در روزهای آینده و لزوم مدیریت مصرف برق برای عبور از قطعی برق هشدار داد.