یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

پس از آغاز فرآیند رجیستری برای ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور از امروز، رجیستری پی‌دی‌ای، رجیستری اسکنر و مبدل از 19 تیر و تبلت از اول مرداد انجام می‌شود و مصرف‌کنندگان تا پیش از تاریخ‌های اعلامی باید نسبت به فعال‌سازی این دستگاه‌ها اقدام کنند.

الکامپ 26 که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده و مقرر شده بود از تاریخ 18 تا 21 تیرماه سال جاری برگزار شود، بار دیگر به دلیل قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی، به زمان دیگری موکول شد.

جدیدترین گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد که در فصل نخست سال 2021 میلادی، رقم تجارت بسیاری از کشورها بار دیگر مثبت شده اما ایران هنوز نتوانسته از دشواری‌های کرونا عبور کند.

کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گزارشی به بررسی ظرفیت همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پرداخته است.

اجرای طرح اجباری شدن رجیستری دستگاه های مرتبط با تلفن همراه، رایانه یا سیم کارت خور از امروز همزمان با 12 تیر ماه آغاز شده است.

در حالیکه انتقاداتی بر طرح مجلس برای مالیات بر عایدی سرمایه مبنی محاسبه نشدن تورم در آن و تحت مضیقه قرار گرفتن مردم با این مالیات مطرح می‌شود، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید که 98.5 درصد از خانوارهای موجود در کشور از مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ضمن درخواست ترسیم راهبرد جدیدی در بخش فرآوری و برنامه‌ریزی برای کاهش منطقی خام‌فروشی، بر ضرورت افزایش سرمایه صندوق بیمه با هدف کمک به فعالان معدنی کشور تاکید کرد.

زمان بازگشت مسئولیت تنظیم بازار داخلی کلیه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی مرتبط به همراه مدیریت صادرات و واردات این کالاها به وزارت جهاد کشاوزی مشخص شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین رونمایی از محصولات ایران‌ساخت حوزه امنیت غذایی و واکسن بر تاثیر بالای این تولیدات در کاهش ارزبری تاکید کرد.

یک کارشناس اقتصادی، دلالی زمین و مسکن را از عوامل قرار نگرفتن ایران در شبکه اقتصاد جهانی دانست و گفت: امروزه خرید و فروش زمین و مسکن به کالای سرمایه‌ای و به شغل دلالی برای یک عده خاص رانت‌خوار وابسته به شهرداری و مراکز قدرت تبدیل شده و درآمد سرشار آن توسط افراد غیرمصرف کننده روز به روز افزایش می‌یابد.

سامانه تمام الکترونیک مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) در راستای ثبت، غربالگری و ارزیابی ایده‌های مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی شد.

یک مقام کارگری با طرح این پرسش که چرا در واردات گمرک را به روی خود را باز نمی کنیم، جلوگیری از واردات بی رویه کالا را در حفظ اشتغال کارخانه ها و بنگاه های اقتصادی موثر خواند و تاکید کرد: دولت در چهار سال آینده با اولویت بخش مسکن و پس از آن کشاورزی باید در جهت رونق بازار کار و ایجاد شغل گام بردارد.

ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سنگین تولیدی دومین ماه سال جاری نشان می‌دهد که علاوه‌براینکه خودروسازان داخلی در تولید خودروهای سنگین عملکرد بسیار بهتر از سایر انواع خودروهای داخلی دارند؛ گروه بهمن‌موتور نیز در صدر تولید با کیفیت قرار دارد و سه خودرو پنج ستاره و دو خودرو چهارستاره در این ارزیابی ثبت کرده است.

رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان که تا کنون در یک فضای گلخانه‌ای رشد کرده‌اند، در GDP کشور سهمی برایشان در نظر گرفته شود، گفت: تعاملات بین‌المللی به دلیل تحریم بر بازارهای صادراتی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی تاثیر منفی داشته، به گونه‌ای که اگر شرکت‌ها بخواهند وارد فضای اقتصادی کشور شوند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

خریداران سکه از بانک مرکزی، صاحبان مشاغل و مشمولان مالیات بر ارزش افزوده بهار 1400 فقط سه روز دیگر برای پرداخت مالیات فرصت دارند.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ما برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای مقررات سرزمینی داریم و هر شرکتی که بخواهد در این زمینه فعال شود، باید از ما مجوز بگیرد.