جمعه 31 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه آیین نامه مؤسسه‌های به رسمیت شناخته‌شده (آر - اُ) در زمینه ارائه خدمات صدور گواهینامه های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) موافقت کردند.

موافقان بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه به صورت دو فوریتی تأکید داشتند که زمان آن رسیده که وعده شفافیت تحقق یابد و نباید آن را صرفا محدود به مجلس کرد اما مخالفان بررسی این طرح به صورت دو فوریت تأکید داشتند که در زمینه شفافیت برای سایر نهادها قانون موجود است و جویای علت کنار رفتن طرح شفافیت آرای نمایندگان شدند.

سفیر ایران در پکن بازگشت موفقیت‌آمیز فضاپیمای شنژو13 متعلق به چین و سرنشینان آن را تبریک گفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها به صورت دو فوریت موافقت کردند.

سفیر ایران در سوئد در واکنش به تلاش یک رهبر راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارکی گفت: آتش زدن قرآن در ماه مبارک رمضان مصداق بارز اسلام‌ستیزی نژادپرستانه است.

با تصمیم رییس مجلس، طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مراعا ماند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن اظهارات موافقان و مخالفان طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور با کلیات این طرح موافقت کردند.

امیرسرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان، پیامی صادر کرد.

مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره) در آستانه روز ارتش انجام شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور رای دادند.

سفیر پاکستان در تهران با تشکر از پیام تبریک ابراهیم رئیسی به نخست وزیر جدید پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد خواهان افزایش تعامل با ایران در بالاترین سطوح است.

در راستای سیاست قضازدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، نشست هم‌اندیشی رئیس قوه قضاییه با معاونین حقوقی و امور مجلس دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی، به منظور بررسی چگونگی کاهش ورودی پرونده‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به عدلیه برگزار شد.

سران قوای مجریه، قضائیه و مقننه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مجموع با اختصاص رقمی بالغ بر 7 میلیارد ریال، در سی و پنجمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور مشارکت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کاری را برای انجام از سوی رئیس دیوان عدالت اداری به منظور کاهش شکایات و پیشگیری از وقوع تخلفات پیش بینی کردند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد گفت: طرح‌هایی مانند طرح صیانت نباید تبدیل به بازی سیاسی شود. هر جایی که می‌خواهد به این موضوع رسیدگی شود باید با مردم به تفاهم برسیم. اکنون صدها قانونی داریم که اجرا نمی‌شود زیرا در آن موارد با مرذم تفاهم وجود ندارد و نمی‌توان چیزی را به مردم با زور القا کرد.