جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را باید به طور ویژه نصب العین قرار دهند، چرا که در بسیاری از مناطق کشور نمایندگان در نظر مردم نزدیکترین نمونه از مسئولان کشوری هستند.

ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله وحشیانه به نمازگزاران فلسطینی تاکید کرد: جسارت و جنایت اخیر صهیونیست‌ها، عمق استیصال رژیم صهیونیستی برابر مقاومت اسلامی و انتفاضه جدید فلسطین را آشکارتر کرده است.

بررسی تقاضای دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست دیگر به دست پلیس آمریکا، گفت: جان سیاه‌پوستان در سرزمین به اصطلاح آرزوها، هیچ‌گاه اهمیت نداشته و ندارد.

با توجه به سیر تاریخی مفهوم و الگوهای پیشرفت و توسعه می‌توان دریافت که این الگو یک الگوی فراتوسعه است و بازگشت به گذشته نیست.

در جریان سفر اخیر وزیر خارجه عراق به ایران، مقامات کشورمان ضمن تاکید بر اراده ایران برای داشتن روابطی عمیق، راهبردی و ممتاز با عراق به صراحت این پیام را به مقامات بغداد اعلام کردند که به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهند که صهیونیست‌ها از طریق هیچ کشوری از جمله عراق، امنیت منطقه و ایران را به خطر بیندازند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی با استقبال از دستور اخیر رئیس قوه قضائیه درباره فراهم کردن شرایط بازدید مسئولان، خیرین و مردم از ندامتگاه‌ها گفت که این حضور کمک بسیاری به افرادی که در این مراکز حضور دارند، می‌کند.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از بالا گرفتن تنش‌ها در مسجدالاقصی طی روزهای اخیر، اعلام آمادگی امارات متحده عربی برای حل اختلافات با ایران، رزمایش چین در نزدیکی تایوان همزمان با سفر هیأت آمریکایی و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

یک حقوقدان گفت: دادستان کل کشور نه تنها در مورد صنعت خودرو بلکه باید در تمام تخلفاتی که مربوط به منافع و مصالح عمومی است در چارچوب قانون ورود و علیه مرتکبین جرایم احتمالی و متخلفین دستورات لازم را صادر کند.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان با حضور در بین مردم است که می‌توانند مشکلات جامعه را شناسایی و طبقه بندی کرده و در ادامه برای حل آنان برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

«01» را شاید بسیاری نشناسند و حتی ندانند که به چه معناست اما برخی دیگر یا نام آن را شنیده‌اند یا خاطراتی از آن را در ذهن دارند؛ خاطراتی از دوران سربازی؛ خاطراتی که تا سال‌ها و شاید تا پایان عمر همراه‌شان باشد. مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش (نزاجا) یا همان مرکز 01 نام یکی از پادگان‌های آموزش سرباز است که در تقاطع بلوار هجرت و بزرگراه بسیج در شرق تهران قرار دارد. این مرکز همواره...

یک کارشناس مسائل منطقه تأکید کرد: غرب نسبت به مسائلی که در حوزه خود رخ می دهد با آنچه که ملت های آزادی بخش دنبال می کنند تعاریف و استانداردهای دوگانه ای را مد نظر دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: در پی حادثه تاسف بار تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورمان در کابل و هرات و همچنین نقش برجسته بودن «پروژه ایران هراسی» در شکل دهی این حادثه، همایش تخصصی «بررسی تعرضات به ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل» برگزار می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز از بازداشت تعدادی از کارکنان یکی از ادارات دولتی به اتهام دریافت رشوه خبر داد.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در محکومیت حمله سربازان رژیم صهیونیستی به قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

سخنگوی دولت گفت: ایران حتی در شرایط تحریمی و بدون کمک‌های رایج بین‌المللی میزبان مهاجران و پناهجویان افغانستانی بوده است.