دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از جریمه 13.5 میلیارد ریالی یک شرکت تولیدی به دلیل گرانفروشی خبر داد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که زیر ساخت های لازم در کشور برای انتخابات پستی در شرایط همه گیری بیماری کرونا فراهم نیست، گفت: در شرایطی که هنوز برای برگزاری انتخابات الکترونیکی مشکل داریم، بهترین راه برگزاری انتخابات 1400 در چند روز است.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: وقتی مجازات سنگینی برای موضوع قتل فرزند در نظر گرفته شود و مردم عملا شاهد اجرای آن باشند، دیگر کسی جرات نمی‌کند از این کارها انجام دهد و این مسایل تکرار نخواهد شد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هزینه های سازش و هزینه های نرمش دربرابر بیگانگان برای ما سنگین خواهد بود، بدون شک اگر ما یک گام به عقب بگذاریم دشمن 10 گام پیش خواهد آمد.

هر ساله با ارائه لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، رقم اختصاص یافته به سازمانی مانند صداوسیما در مرکز توجه قرار گرفته و با واکنش ها و حاشیه هایی هم همراه می شود. امسال با برآورد هزینه های احتمالی صداوسیما در سال 1400، این بودجه معادل 2619 میلیارد تومان پیش بینی شده که با رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته همراه است.

یک کارشناس مسائل آفریقا، اظهار کرد: دولت بایدن تلاش خواهد کرد که روابط تجاری خود را با کشورهای آفریقایی گسترش داده و به موضوعاتی همچون بهداشت و حقوق بشر در این کشورها توجهات جدی تری داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نگاه سیاسی غلطی که در سال‌های اخیر وجود داشته و متکی بر مساعدت‌های بین‌المللی بوده باید تغییر داده شود.

سفیر ایران در یمن، گفت: مردم یمن مقاوم وپیروز در برای تجاوزگران ایستاده اند.

یک مقام پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران در پی ترور دانشمند برجسته هسته‌ای‌اش می‌تواند دست به اقدام نظامی علیه این رژیم بزند.

سفیر ایران در مسکو، درخصوص موضع گیری روسیه در قبال ترور شهید محسن فخری‌زاده و رایزنی اش با معاون شورای امنیت ملی روسیه در ارتباط با این موضوع، توییتی را منتشر کرد.

استاد علوم سیاسی حوزه ودانشگاه بر لزوم رفع همه اختلافات مجلس و دولت در زمینه مقابله بادشمن و رعایت اصل قرآنی مرصاد تاکید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تمرکز باید به وزارت جهادکشاورزی برگردد و این موضوع دغدغه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی است.

مقامات آذربایجانی با شرکت در مراسم نکوداشت شهید محسن فخری‌زاده در سفارت ایران در باکو، دفتر یادبود این دانشمند برجسته ایرانی را امضا کردند.

مدیر اجرایی مرکز جنوب طی سخنانی با تأکید بر اینکه در غیرقانونی بودن اقدامات زورمدارانه یکجانبه ذیل قوانین حقوق بین‌المللی تردیدی وجود ندارد، افزود: این اقدامات، اصل برابری حاکیمت و همچنین حق بهداشت، غذا و سایر حقوق بشر را نقض می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پیام هایی به رییس ستادکل نیروهای مسلح و وزیر دفاع کشورمان ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد.

سخنگوی دولت گفت: برخی رفتارها و فرهنگ غلطی در جامعه در ارتباط با معلولان وجود دارد حالی که باید بگذاریم افراد سالم و معلول باهم زندگی کنند.