شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی در لرستان برای حمایت از کشاورزان ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با گرانی‌ها آشناست به اقدامات تقنینی و نظارتی مجلس برای مقابله با گرانی‌ها اشاره و اظهار کرد: «ما نباید در اجرا دخالت کنیم و این یک اشکال است که بر آن همواره تاکید داشته‌ام.»

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر دفاع در مورد پرداخت حقوق سربازان خبر داد.

سی و ششمین اجلاس هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به میزبانی کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار و دستورهای اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین با ارسال نامه ای به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن محکومیت شدید ترور شهید فخری زاده، خواهان محکومیت شفاف و بی قید و شرط این اقدام تروریستی و غیر انسانی از سوی وی شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و آکرودیته در جمهوری اسلواکی استوارنامه خود را به زوزانا چاپوتوآ، رییس‌جمهوری این کشور تقدیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر عادل الجبیر علیه ایران واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگوی تلفنی با اردوغان با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مورد بازگشت این کشور به توافق برجام تصریح کرد: ما بارها بر این مسئله تاکید کرده‌ایم که اگر طرف‌های مقابل ما در این قرارداد به تعهدات خود عمل کنند ما هم به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه یک شخص و نهاد مرتبط با ایران خبر داد.

یک دیپلمات سابق ژاپنی در گزارشی نوشت که این کشور می‌تواند عضو احتمالی هفتم در مذاکرات هسته‌ای با ایران باشد.

با حضور دادستان تهران و هیات قضایی همراه، پرونده های مددجویان کانون اصلاح و تربیت مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

معاون دفتر رئیس جمهوری در واکنش به نطق نماینده مردم بندرعباس در جلسه روز چهارشنبه مجلس و نحوه بیان انتقاد وی از رئیس جمهوری گفت: ادبتان که هویدا بود، قانون‌مداری و ولایت‌پذیری‌تان هم آشکار شد.

محمدجواد ظریف در توییتی نوشت که ایران در صورتی که دولت بایدن حسن نیت خود را با پیروی از قطعنامه 2231 شورای امنیت نشان دهد، از گام‌های مغایر با برجام بازمی‌گردد.

وزارت خارجه پاکستان ضمن محکومیت ترور شهید محسن فخری‌زاده، خواستار خویشتن‌داری حداکثری تمامی طرفین شد.

دادستان تهران به همراه هیات 30 نفره قضایی در زندان رجایی شهر حضور یافتند تا پرونده های تمام زندانیان را مورد پایش و بررسی دقیق قرار دهند.

یک نویسنده مصری با اشاره به ترور دانشمندان اسلامی و عربی از سوی رژیم صهیونیستی به انتقاد از کشورهای عربی پرداخت.