یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک مقام صهیونیستی با طفره رفتن از تکذیب یا تایید ترور شهید فخری‌زاده از سوی این رژیم، این اقدام را یک گام رو به عقب برای ایران در جهت آن‌چه دنبال کردن فعالیت‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران می‌خواند، نامید.

وزیر کشور ترکیه در توییتی اعلام کرد که ساخت دیوار مرزی 81 کیلومتری آغری - ایران به پایان رسیده است.

در حالی که مقامات کشورمان تاکید دارند درباره توافقی که پیش از این بر سرش مذاکره کرده‌ایم، مذاکره نخواهیم کرد، وزیر خارجه آلمان روز جمعه با طرح این ادعا که توافق 2015 ایران دیگر کافی نیست خواستار رسیدن به توافق هسته‌ای جدید و جامع‌تری شد که به مسئله موشک‌های بالیستیک ایران نیز رسیدگی کند.

هفتمین قسمت از سری پادکست‌های رادیوایسنا را در شرایطی می‌شنوید که در هفته اخیر، یعنی از عصر جمعه هفته قبل، بسیاری از خبرها تحت تأثیر و تحت‌الشعاع ترور یک چهره حالا شناخته‌شده ایرانی قرار گرفت؛ شهید محسن فخری‌زاده. در پادکست این هفته، در کنار مرور اخبار مربوط به این ترور پرحاشیه، خبرهای مربوط به کرونا و دو خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: بندهایی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده، درآمدهای شهرداری ها را با خطر جدی مواجه می کند.

مقام سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا انگشت اتهام در خصوص ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به سابقه درخشان استان در صنعت دفاعی و هوایی گفت: فارس می‌تواند به کمک ظرفیت‌های وزارت دفاع، قطب هوایی جنوب کشور باشد.

مراسم بزرگداشت شهید دکتر فخری زاده روز یکشنبه 16 آذر با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین عالی رتبه وزارت دفاع در ستاد این سازمان برگزار می شود.

واکنش بایدن به ترور شهید فخری‌زاده / بیانات رهبر انقلاب درباره معیشت افرادی که کارمند رسمی نیستند و بیمه ندارند / اعتراف وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به شناسایی و تعقیب شهید فخری‌زاده / بهبود حال آیت‌الله مصباح یزدی نسبت به روزهای گذشته / ماجرای مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای شهید سلیمانی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید...

یادداشت مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، در خصوص ترور شهید فخری‌زاده با عنوان «تروریسم دولتی، بزرگ ترین تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی» در تعدادی از رسانه های اقلیم کردستان منتشر شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده و متهم بودن این رژیم در این عملیات، اظهاراتی فرافکنانه را مطرح کرد.

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی هواپیمای اف 4، با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید نوژه همدان برگزار شد.

رئیس جدید کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که برای بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) تلاش خواهد کرد.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم محسن فخری‌زاده را شناسایی و سپس تعقیب کرده و مدعی شد که فهمیده‌اند وی در حال انجام چه کارهایی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که ترور دانشمند ایرانی "سختی‌هایی" را در مسیر احیای توافق هسته‌ای با ایران ایجاد می‌کند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو، با ارسال نامه‌ای به دکتر تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهان بهداشت با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده، بر ضرورت واکنش قاطع جامعه بین المللی نسبت به این "نخبه کشی" رذیلانه تاکید کرد.