شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در پی درگذشت رئیس جمهور اسبق فرانسه در توییتی نوشت: آن سیاستمدار فقید، ذهنی قوی و دانش و داشته های بسیاری در مورد انقلاب اسلامی ایران داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گویی مواضع کشورمان را درباره موضوعات اخیر پیرامون ایران از جمله تمایل دولت بایدن برای بازگشت به برجام تشریح کرد.

به دنبال تصمیم کمیسیون مواد مخدر برای خروج کانابیس (شاهدانه) و مشتقات آن (حشیش و ماری جوانا) از جدول 4 کنوانسیون 1961 مواد مخدر (مواد بسیار خطرناک برای مصارف پزشکی)، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، طی سخنانی در نشست کمیسیون، از این مصوبه انتقاد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی برای تشریح اقدامات مجلس یازدهم گفت وگوی زنده تلویزیونی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از راه حل های مسالمت آمیز در جمهوری اسلامی افغانستان تاکید کرد.

محمدصادق علیزاده در روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظم انقلاب که با عنوان «خدای آن‌سوی اروند، همان خدای این سوی اروند است» آن را منتشر کرده، به مرور بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره معیشت افرادی که کارمند رسمی نیستند و بیمه ندارند پرداخته است.

یک از فرماندهان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه «آمریکایی ها همواره به دنبال انتقام از شهید سلیمانی بودند، اما جرئت آن را نداشتند»، خاطرنشان کرد: حاج قاسم می گفت یک سفر می رفتم سمت سوریه در آسمان دو جنگنده آمریکایی آمدند ما را اسکورت کردند آنقدر نزدیک بودند که خلبان جنگنده را دیدم، اما آمریکایی ها وحشت داشتند که عواقب شهادت حاج قاسم چه پیامدهایی خواهد داشت و فقط فرد دیوانه ای چون ترامپ...

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، گفت: جهان اسلام برای بازگشت به عصر طلائی خود، به جهش علمی نیاز دارد و دانشمندان اسلامی، سرمایه‌های گرانقدر جهان اسلام و موتور محرکه آن هستند. ضروری است جهان اسلام برای حمایت و حفاظت از دانشمندان خود تلاش بیشتری کند و ترور فخری زاده و امثال او را با صدای بلند محکوم کند.

به مناسبت شهادت شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، دفتر یادبودی صبح امروز در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان گشایش یافت.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم برخورد قاطع دادگستری‌ها با زمین خواری‌ها گفت: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسئول صیانت از ذخایر ملی باید با جدیت وارد میدان شود و اجازه ندهید سودجویان کاربری اراضی کشاورزی را برای احداث ویلا و مراکز تفریحی تغییر دهند.

کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (13 آذرماه) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تشکیل جلسه داد.

سخنگوی دستگاه قضا از قطعی شدن حکم شعبه 21 دادگاه حقوقی تهران برای ابطال قرارداد واگذاری «شرکت تراورس» در استان البرز به شرکت امیرمنصور آریا در روزهای اخیر خبر داد.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در پی سیاست های ضدایرانی این رژیم در اقدامات تروریستی نسبت به توان علمی هسته ای شهید محسن فخری زاده استقبال کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس قوه قضاییه، لیست شرکت هایی را که با عملکرد سوء خود باعث سقوط شاخص بازار سرمایه شده اند، ارائه کرد.

چند روزی است که یکی از مسئولان به خاطر اشتباه در تلفظ دو عبارت انگلیسی، سوژه کاربران فضای مجازی شده است و ویدئوی او دست به دست می‌شود.

رییس جمهور در پیامی به مناسبت سوم دسامبر (سیزدهم آذر ماه)، روز جهانی معلولان با تاکید بر اینکه حمایت همه‌جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان همواره از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده است، اظهار داشت: شکل‌گیری عزمی ملی در اجرای قوانین مرتبط با معلولان و تقویت جایگاه واقعی این افراد در جامعه، مستلزم ایجاد یک ساختار نظارتی کارآمد است.