دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس در مورد «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

مشاور رئیس جمهوری در واکنش به تصویب مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها توسط مجلس شورای اسلامی و تائید این مصوبه از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: لابد این بازی برای انتخابات 1400 هم مصرف خوبی خواهد داشت.

سخنگوی شورای نگهبان از تایید مصوبه " اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها " از سوی این شورا خبر داد.

سخنگوی دولت، گفت: منابع ارز ترجیحی صرف معیشت و سلامت مردم خواهد شد.

فرزند آیتالله محمدتقی مصباح یزدی به بیان آخرین جزئیات وضعیت سلامت پدر خود پرداخت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، طی تشریفات رسمی در محل کاخ ریاست جمهوری گرجستان که توام با احترام گارد مخصوص انجام گرفت، اصل استوار نامه خود را به سالومه زورابیشویلی رئیس جمهوری گرجستان، تسلیم کرد.

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از دستگیری 3 تن از عناصر تروریست ضد انقلاب و مزدوران استکبار جهانی که قصد انجام اقدامات تروریستی را داشتند؛ در شمالغرب کشور خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه طی اطلاع‌رسانی درباره ترور دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته ایرانی، شواهد مختلفی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در پشت این اقدام تروریستی بوده را تشریح کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در خصوص تعامل هرچه بهتر مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان و مسائل مربوط به طرح‌ها و لوایح مربوط به زنان و خانواده گفت: ضروری است طرح‌ها و لوایح مجلس شورای اسلامی از نظر مبانی شرعی با مشورت حوزه علمیه تهیه و تنظیم شود.

اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه به همراه آمریکا باید برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک تلاش کنند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: جاسوسانی تحت لوای آژانس به ایران آمدند و اطلاعات هسته‌ای کشور را به سازمان اطلاعاتی اسراییل و امریکا دادند.

نشریه فارن پالسی در گزارشی درباره ترور شهید محسن فخری زاده آن را جدیدترین تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای کارشکنی در برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای تعامل مجدد با ایران دانست.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در سمینار دیپلماتیک "اقدامات زورمدارانه یک‌جانبه در چارچوب کرونا"، که از سوی نمایندگی های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین و با شرکت بیش از 38 کشور به طور مجازی برگزار گردید، سخنرانی کرد.

معاون مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل بر تداوم برنامه صلح آمیز هسته ای ایران تاکید کرد.

مجری شبکه الحوار گفت که نه ترامپ و نه نتانیاهو دنبال جنگ با ایران نیستند اما رژیم صهیونیستی می خواهد کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازد.

سخنگوی دولت از شناسایی افرادی که در ترور شهید فخری زاده با وارد کردن ابزار و تجهیزات دخالت داشتند، توسط وزارت اطلاعات خبر داد.