یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

دفتر رییس «موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی» به دنبال انتشار برخی شایعات درباره درگذشت وی، اعلام کرد حال آیت‌الله مصباح یزدی نسبت به روز گذشته بهتر شده است.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به تحلیل تورم در سه ماهه تابستان 1399 پرداخت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار در نوبت رسیدگی کمیسیون خبر داد.

علی‌باقری‌کنی طی نامه‌های جداگانه به دبیرکل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خواستار محکومیت صریح ترور شهید فخری‌زاده به عنوان عملیات تروریستی شد و گفت: یک بار هم شده با تروریسم در ایران مانند تروریسم در فرانسه و اتریش برخورد کنید.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت که سخت است بگوید ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران چه میزان تعاملات او با ایران را پیچیده خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا گفت که احتمالا ایران تا سرکار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از اقدام برای گرفتن انتقام ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی خودداری کند و تا آن زمان اقدامی نکند.

شماره‌ی دویست‌وشصت‌وپنجم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «مجازات قطعی است» منتشر شد.

رییس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ائتلاف عبری، آمریکایی و عربی در ترور دانشمند هسته ای و دفاعی دست داشته است گفت که مهم ترین هدف از ترور شهید فخری زاده، تضعیف نقاط استراتژیک ملت و مقابله با توان هسته ای است.

مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه، با بیان اینکه دشمنان ما شهید فخریزاده را به خوبی شناخته بودند، تصریح کرد: دشمنان نسبت به نسل مدافع و کمککار مظلومین و محرومین کینه دارند.

در لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس و تعیین بودجه سال 1400 دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور، شهرداریها هم سهمی را به خود اختصاص دادند، بطوری که در این لایحه پیشنهادی دریافت تسهیلات خارجی برای ساخت قطار شهری، اعطای تسهیلات ارزی به توسعه حمل و نقل درون شهری، ورود شهرداری به شناسایی خانه های خالی و... جزو ردیف هایی در نظر گرفته شده است.

دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات گفت: در سطح کلان جریان اصلاحات به دنبال یک جریان اجماع ساز هستیم تا بتوانیم همگام با هم وارد عرصه انتخابات شویم.

در دومین هفته از آذرماه 99 اخبار مختلفی در حوزه حقوقی قضایی منتشر شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پاسخ قاطع و اثرگذار ایران به حادثه ترور شهید فخری زاده در عین حال تاکید کرد که باید هوشیار باشیم که این حادثه به دعوای داخلی تبدیل نشود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی از اقدامات مشکوک بدخواهان روابط دو کشور ایران و افغانستان مقامات کابل را به دقت بیشتر در نشر اخبار و عدم تعجیل در صدور بیانیه‌های رسمی دعوت کرد.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین با بیان این که عربستان سعودی از حرف تا عمل هیچ اقدامی برای کمک به فلسطینیان و حل مسائل مربوط به آنها انجام نداده است، گفت: به نظر می رسد سعودی‌ها همسو با سیاست‌های آمریکا مسائل را دنبال می‌کنند.

آلودگی زدایی از نظام دیوان سالار اداری از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که نظامهای سیاسی در عصر پادشاهان ایرانی و پس از آن در دوران معاصر و قدرت گرفتن حاکمان دینی همواره مورد توجه جدی حاکمان قرار داشته است. اهمیت این مهم در حدی است که رهبر بزرگترین حکومت شیعی در جهان به اولین رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: «بازرسی نهادهای انقلابی را باید در اولویت قرار دهید و اگر ضمن بازرسیها...