دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد اصلاحات (141) ردیف تعرفه شامل (75) مورد کاهش حقوق ورودی به میزان یک درصد و (66) مورد ایجاد، حذف، ادغام، تفکیک و اصلاح شرح ردیف تعرفه و اصلاح مندرجات ذیل یادداشت فصول کتاب مقررات صادرات و واردات را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیئت دولت ارایه کرده است.

نماینده مردم کرج در مجلس از طرح سوال خود از وزیر علوم درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس در مورد احمد امیرآبادی فراهانی مدعی شد که تاکنون 10 طرح ارائه داده است که هیچ کدام از آن‌ها مطرح نشده است. احمد امیر آبادی فراهانی نیز در پاسخ به حسن نوروزی گفت: همکاران می‌توانند کارتابل ما را مشاهده کنند. اگر یک طرح ارجاع نشده باقی مانده بود، حاضرم استعفا بدهم.

جلسه پرسش و پاسخ اعضای هیات دولت با خبرنگاران، چهارشنبه 12 آذر، با حضور تعدادی از وزرای دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرر سهامداران بازار سرمایه از دولت پرسید: شما که برای بورس هیچ برنامه ای نداشتید چرا مردم را تشویق کردید که پول های خود را به بورس بیاورند و در این وضعیت اقتصادی اندک سرمایه خود را بر باد دهند؟

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس نسبت به بیماری جنگلی یک و نیم میلیون هکتار از جنگلهای زاگرس ابراز نگرانی کرد و از رئیس جمهور خواست که کمیته ای برای نجات این جنگل ها تشکیل دهد.

سفیر ایران در عمان با معاون نخست وزیر این کشور در امور دفاعی دیدار و رایزنی کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

وزیر امور خارجه بلژیک اقدام تروریستی در به شهادت رساندن دکتر فخری زاده را محکوم کرد.

سفیر ایران در ترکیه گفت: برای همکاری های فرهنگی، تبادل کتاب و تجربیات بین کتابخانه ملی کشورمان و کتابخانه ملت ترکیه در حال برنامه ریزی هستیم.

رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی مجلس شورای اسلامی طالبان را یکی ازجنبش های اصیل منطقه با زمینه قوم پشتون دانست و گفت: همکاری با طالبان می تواند به گسترش ثبات در جامعه افغانستان و جلوگیری ازنفوذ گروه هایی همچون داعش منجر شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه مجلس هیچ اطلاعی از آخرین وضعیت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه مباحث اقتصادی ندارد، از رییس مجلس خواست که گزارش کامل مصوبات ستاد ملی کرونا و همچنین گزارش عملکرد در ارتباط با آن را به کمیسیون‌های تخصصی به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تغییر زمان آغاز مهلت دوماهه جهت توقف نظارت های فراپادمانی به ویژه توقف اجرای پروتکل الحاقی به از زمان لازم الاجرا شدن طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها انتقاد کرد.

روزنامه گاردین در گزارشی درباره ترور دانشمند برجسته ایرانی به عوامل موثر در این اقدام تروریستی پرداخته و آسیب اصلی آن را به دیپلماسی با ایران تلقی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از جریمه 870 میلیون ریالی یک واحد تولیدی اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده خبر داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خطاب به دستگاه امنیتی در مورد ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده گفت: ترور شهید فخری‌زاده پذیرفتنی نبود و تکرار آن هم به هیچ وجه پذیرفتنی نخواهد بود.