دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سمینار اقدامات زورمدارانه یک‌جانبه و پیامدهای آن در چارچوب همه‌گیری کرونا که از سوی نمایندگی های دائم جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا و کوبا نزد سازمان های بین المللی در وین و با شرکت 38 کشور عضو سازمان ملل از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوازدهم آذر ماه 1399 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

سفیر کشورمان در مسکو اظهار کرد که با توجه به شواهدی که ایران در اختیار دارد، رژیم صهیونیستی پشت ترور دانشمد برجسته ایرانی در هفته اخیر است.

رئیس دیوان عدالت اداری شهادت شهدا را مایه برکت دانست و گفت: همانگونه که همه شهادت ها در طول تاریخ مایه برکت و تحولات مثبت بوده، امیدوارم شهادت شهید فخری زاده نیز منشاء تحولات خیر در کشور باشد.

رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن کشور ترور محسن فخری زاده را محکوم کرد.

طبق اعلام مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات دیوان عدالت اداری، جلسات هیات عمومی این مرجع تا عادی شدن شرایط کشور به صورت مجازی برگزار می گردد.

مخالفت دولت با مصوبه مجلس در رابطه با تحریم ها / تاکید مجلس بر رعایت عدالت در افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت / پیگیری بسته حمایت معیشتی را در بودجه 1400 و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مستند «قاضی درد اسکات» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرضیه هاشمی با موضوع خشونت و نابرابری در دیوان عالی آمریکا نسبت به سیاهپوستان از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

وزارت امور خارجه سریلانکا با انتشار بیانیه ای ترور دانشمند هسته ای - دفاعی کشورمان شهید فخری زاده را محکوم کرده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: با شهادت شهید دکتر فخری زاده و دانشمندان عزیز هسته ای، راه این شهیدان با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دانشگاه الزهرا قرار است نخستین یادواره بین‌المللی سرداران مقاومت را با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهندس برگزار کند.

برنامه «نقد سینما» به مناسبت ترور شهید محسن فخری زاده، تصویر ترور و جنایات دشمن را واکاوی و بررسی خواهد کرد.

در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، حق امتیاز صدور پروانه فعالیت کارور (اپراتور) ماهواره ای مخابراتی در سال 1399 تعیین شد.

تقدیم لایحه بودجه سال 1400 به مجلس / تاکید نمایندگان بر رعایت عدالت در افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت / تکلیف دولت به ثبت معاملات در سامانه ستاد / فرصت دو ماهه برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) دوازدهم آذرماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

نماینده مردم اهواز در مجلس از آنچه سوء مدیریت در سطح استان خوزستان و عدم اولویت بندی برای حل مشکلات مردم خواند انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مدیران استانی در خصوص عدم ایجاد و تکمیل شبکه ها جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب و به دنبال آن تجمع آب های سطحی در معابر شهری شد.

بازرسی کل استان کهکیلویه و بویراحمد به موضوع سرقت لوله‌های نفتی در منطقه گوره شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به ارزش 176 میلیارد ریال ورود کرده است و بررسی‌ها حاکی از محرز بودن سهل‌انگاری عوامل حراستی و بازرسی خطوط لوله است.