دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات پوری حسینی رییس پیشین سازمان خصوصی سازی به ریاست قاضی جواهری برگزار شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که شورای امنیت سازمان ملل به احتمال زیاد درخصوص ترور دانشمند ایرانی اقدامی نخواهد کرد.

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: تروریسم دولتی با هدف توقف رشد علم و فناوری صلح آمیز هسته‌ای در حوزه امنیت ملی یک کشور، نقض آشکار اصول انسانی و قواعد حقوق بین الملل است که پاسخ راهبردی به آن حق طبیعی و غیرقابل اغماض ایران است.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف به رعایت عدالت در افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی با حکم نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله منصوب شد.

معاون مطبوعاتی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل مواضع کشورمان را درباره تصمیم‌گیری‌های جدید در زمینه فعالیت هسته‌ای ایران و انتقام ترور شهید محسن فخری زاده بیان کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از عدم حضور رئیس جمهور در مجلس برای ارائه لایحه بودجه انتقاد کرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی 10 روز فرصت دارند که پیشنهادات خود را در خصوص لایحه بودجه 1400 به کمیسیون های تخصصی ارائه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1400 را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردند معاملات بزرگ و متوسط دستگاه های مشمول قانون «برگزاری مناقصات» را در سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) ثبت کند.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تقدیم لایحه بودجه سال 1400 کل کشور در موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی، برخی گمانه زنی های رسانه ای درباره دلیل حضور رئیس جمهور در مجلس هنگام تقدیم لایحه بودجه را رد کرد و گفت که عدم حضور در مجلس شورای اسلامی صرفا به دلیل مصوبات ستاد ملی کروناست و همه موظفیم دستورات ستاد ملی برای سلامت جامعه را به عنوان وظیفه قانونی و حتی وظیفه شرعی اجرا و پیاده کنیم.

نمایندگان با بررسی با اولویت دو طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کردند.

نایب رئیس مجلس گفت که جلسه مجلس نیم ساعت برای رعایت پروتکل های بهداشتی متوقف می شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز امنیتی کشور از هفته های گذشته هشدارهای کتبی در خصوص در خطر بودن شهید فخری زاده را داده بودند.

رئیس جمهور با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای طرح جامع مقابله با کرونا اظهار امیدواری کرد: با تداوم همکاری‌های مطلوب مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سرعت شهرهای مختلف از وضعیت قرمز به شرایط مناسب‌تری وارد شوند.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا خبرهایی از اظهارنظر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، بازنویسی لایحه جنجالی پلیس در فرانسه بعد از اعتراظات اخیر، درخواست مؤسسات حقوق بشری از آمریکا برای توقف فروش تسلیحات به امارات متحده عربی و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.