دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامس در مورد لایحه بودجه 1400 گفت: یکی از موارد مورد توجه ما در لایحه بودجه توجه به اقشار ضعیف خواهد بود. تلاش می‌کنیم تا برخی از خسارت‌هایی که به واسطه کرونا و شرایط خاص اقتصادی به وجود آمده را جبران کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس لایحه بودجه سال آتی را از رئیس سازمان برنامه و بودجه تحویل خواهند گرفت.

یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: بن سلمان برای این که تاج و تختش را حفظ کند با آمریکا و لابی صهیونیستی همکاری مشترک دارد.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها در واکنش به برخی گمانه زنز ها نسبت به نقش موسوی خوئینی ها در انتخابات 1400، گفت: محور شدن موسوی خویینی ها برای اصلاح طلبان فقط در رسانه ها مطرح است.

یک کارشناس مسائل حقوقی درباره لایحه تعیین مجازات متناسب برای پدر و اجداد پدری مرتکب قتل فرزند در دولت، گفت: مجازات‌های در نظر گرفته شده در این زمینه کافی نیست و باید بحث پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ سازی در اولویت قرار بگیرد.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ترور شهید فخری زاده را ناشی از ترس، وحشت و بزدلی دشمنان ایران به خصوص اسرائیل و آمریکا دانست و گفت: باید وزارت خارجه این موضوع را در مجامع بین المللی پیگیری کند.

آرای میلیونی به نظام جدید سیاسی زمینه را برای بررسی و تدوین قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد اما مجموعه اقدامات و حوادث تلخ ناشی از اقدامات حزب خلق مسلمان و عناصر سرشناس سلطنت طلب، لیبرال و چپگرای این حزب در کنار حمایتهای آیت الله سیدمحمدکاظم شریعتمداری رهبر معنوی آن، شرایط حساسی را در آذرماه 1358 برای انقلاب اسلامی و رهبر آن به وجود آورد که این گزارش به بازخوانی این شرایط...

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از مراجعه بیش از 10 هزار مصدوم نزاع به پزشکی قانونی استان خبر داد.

یک کارشناس مسائل فلسطین با تاکید بر این که آمریکا و نتانیاهو درصدد هستند تا از طریق عادی سازی با برخی رژیم های مرتجع، جایگاهی برای خود در منطقه ایجاد کنند، گفت: اسرائیل اکنون در انزوا قرار دارد و تلاش می کند تا با برخی کشورها مانند بحرین و امارات ارتباط برقرار کند.

با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای امدادی و جهادی این ستاد برای کمک به آسیب‌دیدگان بارش‌های اخیر در استان خوزستان به این مناطق اعزام شدند.

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه با طرح ادعاهایی به ترور دانشمند هسته ای ایران و اظهارات ظریف در این رابطه واکنش نشان داد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دولت را مکلف کرد غنی‌سازی اورانیوم به بالای 20 درصد از سر گرفته شود.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مواضع دبیرخانه شورا صرفا از سوی سخنگوی این نهاد اعلام میشود.

دفتر آیت‌الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در اطلاعیه‌ای، آخرین وضعیت سلامت وی را تشریح کرد.

سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی در توییتر نوشت: قانون اساسی را میثاق بخوانیم یا توافق، عهدنامه بنامیم یا پیمان، نوشته بدانیم یا نانوشته، سخت باشد یا نرم، تفاوتی نمی کند.

وزیر امور خارجه کشورمان، سه‌شنبه شب بامسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرد.