شنبه 29 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع استفاده از بازفرآوری سوخت راکتور آب سنگین با غنای طبیعی در طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مورد توجه قرار نگرفته است.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در واکنش به انتشار اخباری در خصوص طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح غیرکارشناسی و چالش برانگیز است.

سی چهارمین جلسه کمیته دائمی احزاب آسیایی (آی کپ) با حضور نماینده حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» را به تصویب رساندند که البته اجرای آن منوط به تایید شورای نگهبان است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای برای مستنکفین از اجرای مصوبه «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» مجازات تعیین کردند.

گروه حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده تاکید کرد که این اقدام تلاشی آشکار برای از بین بردن دیپلماسی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق ضمن محکوم کردن ترور شهید فخری زاده، این اقدام را نشانه بیچارگی و کوچک بودن عاملان آن دانست.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید هیات رییسه از اقتدار و جایگاه مجلس دفاع کند تا دولت به خود اجازه نداده که شأن مجلس شورای اسلامی را زیر سوال ببرند.

به منظور رفع مشکلات و ارائه راهکارهای قانونی، جلسه مشترک سه جانبه بین دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و زندان های استان تهران برگزار شد که مسئولان عالی این حوزه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از اظهارات سخنگوی دولت در مورد مصوبه مجلس در طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها انتقاد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ان شاءالله با تایید شورای نگهبان، در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اجرای داوطلبانه نظارت های فراپادمانی از جمله پروتکل الحاقی خاتمه خواهد یافت.

تکلیف مجلس به آموزش و پرورش برای اعمال مدرک دوم تحصیلی فرهنگیان فعال در سال 99/ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه / توضیحات نماینده مهاباد در مورد طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد / تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که در صورت عدم اجرای تعهدات و رفع کامل تحریم‌ها از سوی کشورهای 1+4 دولت باید گزارش دقیقی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت حق ندارد مصوبات مجلس شورای اسلامی را زیرسوال برده و به رای مردم بی‌توجه باشد.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت باید به مصوبات مجلس احترام گذاشته و به وظایف اجرایی خود بپردازد.

معاون دفتر رئیس‌جمهوری با انتشار تصویری از اعطای نشان درجه‌ی دو خدمت به شهید فخری زاده توسط رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این تصاویر یکی از صدها ناگفته‌ی برجام است که برای نخستین بار فرصت انتشار می‌یابد.