دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

قائم مقام دبیر شورای نگهبان به مناسبت پاسداشت سالروز تصویب قانون اساسی یادداشتی با عنوان " نقش راهبردی قانون اساسی" منتشر کرد.

وزیران خارجه آمریکا و بحرین جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

رئیس کمیسیون دائمی امور بین‌الملل مجلس نمایندگان بلاروس، ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کرد و گفت: این اقدام اساس تعامل بین کشورها را از بین می برد.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که کشورش به حمایت از برجام ادامه خواهد داد اما درعین حال تاکید کرد که اولویت او ''ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای'' است.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حاج عوض سلطانی؛ پدر شهیدان گرانقدر رمضان، قربان و منوچهر سلطانی، تصریح کرد: این پدر فداکار و صبور الگویی تابناک از ایثار و فداکاری برای نسل امروز و آینده کشور بوده و نام نیک اش همواره در یادها باقی خواهد ماند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه «نیروی دریایی ارتش در حوزه جهاد خودکفایی پیشگام بوده است» اظهار کرد: تمامی قطعات گلوگاهی توسط شرکت های دانش بنیان ساخته و تامین شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از طرفین برجام خواست که از جلسه آتی کمیسیون مشترک برجام به عنوان فرصتی برای حفظ و اجرای توافق هسته‌ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل استفاده کنند.

اقدام تروریستی علیه شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته کشورمان که روز جمعه به وقوع پیوست، با واکنش‌های بین‌المللی در محکومیت این اقدام روبه‌رو شد.

در آستانه سالروز تصویب قانون اساسی، علی باقری معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده و سخنگوی شورای نگهبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها / تکلیف سازمان انرژی اتمی به افزایش 500 کیلوگرمی ماهانه اورانیوم غنی سازی شده / مهلت 5 ماهه برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان / الزام سازمان انرژی اتمی به طراحی راکتور جدید آب سنگین 40 مگاواتی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) یازدهم آذرماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس خطاب به وزیر صمت گفت: کارت پیله وری 4500 روستانشین مرزی را از حالت تعلیق خارج کنید.

قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور با پیگیری دکتر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دستور رئیس جمهوری به مرحله اجرا در آمد که در نوع خود اقدامی بزرگ در راستای رفع مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آبگرفتگی در معابر برخی از شهرهای استان خوزستان به دلیل بارندگی های اخیر گفت که دولت توجه ویژه ای به مردم خوزستان کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس با تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها جاده یک طرفه در برجام در مقابل غربی ها را پایان داد، گفت: البته فرصت برای غربی ها جهت عمل به تعهداتشان در برجام وجود دارد که در آن صورت موضوع طبق ماده ای از این طرح قابل مذاکره خواهد بود.