یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت واسطه‌ها را حذف کرد و مرغ را مستقیم از تولید کننده گرفت و به مراکز عرضه و فروش در شهرستان‌ها و استان‌ها تحویل داد که در نتیجه سبب کاهش قیمت شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را ملزم کردند در صورت عدم اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی طرف های معاهده هسته ای، ظرف یک ماه اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کرواسی در توییتی نوشت: دولت کرواسی ترور دانشمند هسته ای کشورمان را محکوم کرد.

یکی از نمایندگان اردن به مساله ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان و محکومیت این جنایت از سوی دولت اردن و پیام های این محکومیت پرداخت.

نشست بررسی تحولات ژئوپلیتیک بحران قره‌باغ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای قانون مالیات های مستقیم و بر اساس تصمیمات کمیسیون های تقویم املاک، پیشنهاد تعیین 27 درصد ارزش معاملاتی ملک را به عنوان مأخذ محاسبه عوارض و وجوه برای اجرا در سال 1399 را جهت بررسی و تصویب در هیات دولت ارایه کرده است.

جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی جزییات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران آغاز شد.

یک عضو هئیت رئیسه فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس تاکید کرد که مخالفین طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها چه آلترناتیوی داشته و کدام طرح جایگزین را پیشنهاد می کنید؟

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد.

سردار سلیمانی گفت: از فضای مجازی باید استفاده حداکثری ببریم. طرح تکمیلی حاج قاسم سلیمانی هم برای دانش آموزان یک میدان نقش آفرینی است و با ارتباط با وزارت آموزش و پرورش این مسیر را به جلو خواهیم برد.

معاون دادستان کل کشور از دستور ویژه رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده ترور محسن فخری زاده خبر داد.

قائم مقام پژوهشگاه قوه‌قضاییه گفت: قانون اساسی قانون مادر است و تمام قوانین کشور باید از این قانون اعتبار گیرند.

سفیر ایران در نشست اختتامیه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش گفت: ساختارهای اقتصادی بین ایران و اتریش در بین کشورهای اروپایی یکی از قابل قبول ترین‌ها محسوب می‌گردد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از کاهش اختیارات شوراهای شهر در لایحه مصوب "مالیات بر ارزش افزوده" گفت: تصمیم روز یکشنبه مجلس با هیچ یک از اصول حکمروایی شهری همخوانی نداشته و رویکردی سرتاسر تضعیف کننده نهاد شوراها محسوب می شود.

دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله ای در نشریه میدل ایست آی، با طرح این پرسش که "بایدن چگونه می‌تواند از تله مخالفان برجام عبور کند، به بررسی نقشه راه برای بایدن جهت کاهش خصومت با ایران پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قفل زده شده بر صنعت هسته‌ای کشور را می‌گشاید.