یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

اولین مجله بین‌المللی تخصصی هسته‌ای توسط متخصصان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران با نام Nuclear Engineering Progress آغاز به کار کرد.

حقوق ملت از مباحث محوری نظام های سیاسی است که در قانون اساسی نظام های سیاسی بر آن تاکید می‌شود و کشورهای مختلف جهان می کوشند آن را سرلوحه قانون اساسی به درخشان ترین فصل آن قرار دهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اعطای فرصت یک ماهه به دولت در جهت توقف اجرای پروتکل الحاقی موافقت کردند.

وزارت جهاد کشاورزی در تازه ترین پیشنهاد خود، پیش نویس «سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی کشت» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.

از سوی رییس قوه قضاییه دستورالعمل نحوه رسیدگی به پرونده‌های موضوع «قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» ابلاغ شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران تأکید کرد: برنامه های علمی - پژوهشی شهید فخری زاده را با قدرت پیگیری می کنیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در بیانیه‌ای تاکید کرد: ترور شهید فخری زاده دانشمند کشورمان نقض آشکار حقوق بین الملل است.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را ملزم به طراحی راکتور جدید آب سنگین 40 مگاواتی با هدف تولید رادیو ایزوتوپ ها کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسه علنی نوبت بعد از ظهر امروز موافقت کردند.

رییس جمهور گفت: تحریم‌های دشمن اگرچه بدون آسیب و اخلال در اقتصاد کشور و زندگی و معیشت مردم نبوده اما دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم و جنگ اقتصادی که فروپاشی اقتصاد ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش غنی سازی از 3.67 به 4.2 درصد گفت که با این میزان غنی سازی دشمن در مقابل اعمال تحریم ها تجدید نظر نخواهد کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الزام دولت به خروج بلافاصله از اجرای پروتکل الحاقی منع گسترش سلاح هسته ای مخالف کردند.

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات با صدور پیامی فرا رسیدن روز مجلس را تبریک گفت.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به ترور محسن فخری زاده گفت: انتقام سختی که در آینده انجام خواهد شد آرامش قلب ما خواهد بود.

جمعی از مستندسازان و فعالان سینمای مستند با انتشار متنی ترور دانشمند هسته ای کشور شهید دکتر محسن فخری زاده را محکوم کردند.