یک‌شنبه 6 خرداد 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما با کمک و مشارکت سپند در طرح‌ریزی پدافندی در استان‌های هسته‌ای اقدامات ارزشمندی انجام دادیم که ایجاد ظرفیت‌های عملیات پدافندی و درمانی از جمله آنهاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها قرار شده اگر تا حدود 2 ماه دیگر طرفین مقابل ما در برجام به تعهدات خود در قبال ایران عمل کردند، ما نیز به تعهدات خود عمل کنیم، اما در غیر این صورت ما نیز از عمل به تعهدات خود دست می‌کشیم.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک با اشاره به ترور محسن فخری زاده از دانشمندان برجسته کشورمان گفت: ترور یکی از مقامات یک کشور عضو سازمان ملل در قلمرو آن به مثابه بازکردن جعبه پاندورا و یک بازی خطرناک است؛ خطری که عواقبش را فقط انسان‌های آخرالزمانی بی‌خرد و بی پروا نادیده می گیرند.

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: هوشیاری مسئولان امنیتی و اطلاعاتی در این شرایط بسیار مهم است چرا که دشمن برنامه‌ریزی جدی برای از بین بردن وحدت در داخل کشور کرده است و باید وحدت و انسجام میان مردم و مسئولان اجرایی به شدت حفظ شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تصمیم گیری درباره برجام و فعالیت های هسته ای از اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مجلس حق ورود ندارد اظهار امیدواری کرد که این مساله در بررسی مصوبه امروز (سه شنبه) مجلس در شورای نگهبان مورد توجه قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای برای بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان مهلت 5 ماهه تعیین کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار اتخاذ تصمیم به موقع در خصوص طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای سازمان انرژی اتمی را مکلف کردند ظرفیت غنی سازی و تولید اورانیوم غنی سازی شده را به میزان ماهانه حداقل 500 کیلوگرم افزایش دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی اتمی را مکلف به تولید اورانیوم با غنای 20 درصد و ذخیره سالانه حداقل 120 کیلوگرم آن را در داخل کشور کردند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اجرای پروتکل الحاقی هیچ مشکلی را در روند برنامه غنی سازی ایجاد نمی‌کند در عین حال تاکید کرد که عدم اجرای پروتکل الحاقی باعث تردید و ابهام نسبت به برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

در حالی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران تصویب شد که مخالفان معتقد به اقدام قاطعانه‌تر در مقابل دشمن بوده و آن را پاسخی محکم به دشمن نمی‌دانستند و مخالفان هم تاکید داشتند که باید با اجرای این طرح منافع ملت ایران را تامین کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران حاوی این پیغام بود که بازی یک طرفه به پایان رسیده است.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس نمی‌خواهد در حاشیه باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی می‌خواهد به هویت خود برگردد و اجازه ندهد دیگران در بیرون و در پشت اتاق‌های دربسته برای مجلس تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: عاملان، آمران و طراحان ترور مذبوحانه شهید فخری زاده حتما و یقینا مجازات می‌شوند و دستگاه‌های مسئول پیگیر این موضوع هستند و دولت نیز در کنار تمام ارکان حاکمیتی این امر را ضروری و قطعی می‌داند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو، با ارسال نامه ای به خانم میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر ضرورت واکنش قاطع سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل نسبت به ترور دانشمند برجسته کشورمان شهید محسن فخری زاده را یادآور گردید.

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.