جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از دستگیری مقصر حادثه تلف شدن یک قلاده خرس در یکی از روستاهای شهرستان نمین خبرداد.

رئیس قوه قضاییه در نشست با جمعی از خیرین و فعالان اجتماعی گفت: متأسفانه آنچنان که شایسته است کار خیر و شیوه‌های احسان و نیکوکاری برای مردم و جامعه تبیین نشده است که باید خود افراد خیر و نیکوکار در فرهنگ سازی و ترویج و تبلیغ امر خیر و احسان پیشقدم شوند.

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر و رئیس آذربایجانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و همچنین معاون وزیر خارجه آذربایجان دیدار کرد.

رئیس جمهور تعامل و همکاری با مجلس را جزو اولویت‌های اصلی دولت دانست و تأکید کرد: امروز انسجام و هماهنگی کامل دولت و مجلس در همه مسایل کشور ضروری است و نباید تحت تأثیر مخالفت‌خوانی‌های بدخواهان قرار بگیرد.

جزئیات برنامه‌های لیالی قدر در حرم رهبر کبیر انقلاب اسلامی اعلام شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای 64 درصد از اراضی و املاک روستایی تثبیت و سند مالکیت حدنگاری (کاداستری) صادر شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره رسیدگی به شکایت دانشجویان دعوت شده برای برگزاری مجدد آزمون پس از اعلام قبولی و ثبت نام و تحصیل در دانشگاه خبر داد و گفت که گزارش آن را قرائت به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

هیات وزیران در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه خود و در اجرای حکم مندرج در بند (ه) تبصره (8) قانون بودجه سال 1401 کل کشور مبنی بر اقدامات لازم برای صیانت از آبخوان های کشور و نحوه محاسبه هر مترمکعب آب استحصالی از چاه ها، آیین نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون را به تصویب رساند.

به جرات می‌توان گفت رژیم صهیونیستی امروز در شکننده ترین و متزلزل ترین شرایط خود قرار دارد. این شکنندگی را ساکنان سرزمین اشغالی کاملا احساس کرده‌اند تا آنجایی که صدای خود صهیونیست‌ها را نیز در آورده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌ها و اقدامات جهاد دانشگاهی با توجه به شعار سال 1401 در جلسه این کمیسیون خبر داد.

وکیل مدافع مهرشاد سهیلی می‌گوید یک جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «تحصیل مال نامشروع» و «غصب عنوان» و «جعل سند» موکلش برگزار شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرکت های دانش بنیان که شکل گیری و تولید محصول براساس نوآوری است، می توان محصولات رقابت ناپذیر تولید کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی فرارسیدن 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی تبریک گفت.

در پی حوادث چند روز اخیر در سوئد که با آتش زدن قرآن کریم توسط راسموس پالودن، رهبر یک فرقه راست افراطی در شهر لینکوپینگ همراه بود، کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر آن کشور توسط رییس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام موهن فرد یاد شده که متاسفانه به بهانه آزادی بیان با حمایت پلیس سوئد صورت گرفت، به وی ابلاغ شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیش خرید کالاهای اساسی یا نیازمندی های عمومی به قصد ایجاد انحصار و گرانی در بازار و فروش کالای تقلبی و نامرغوب از جمله مواردی است که در طرح مجلس به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور جرم انگاری شده است.