سه‌شنبه 29 اسفند 1402

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه ظرفیت‌های خوبی از زنان در زمینه‌های گوناگون فعال شده که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار می‌تواند این ظرفیت‌ها را در مسیر کارآفرینی و اشتغال‌زایی هدایت کند.

یک استراتژیست به بررسی اهداف و مبانی مذاکرات جدید بین ایران و آمریکا پرداخت و آمریکا را طرف قابل اعتماد در مذاکرات ندانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان از پیگیری برای تشکیل شورا یا باشگاه ایرانیان مقیم در عمان خبر داد.

قوه قضائیه به مسافران عازم ترکیه در قالب گردشگری یا اقامتی توصیه کرد که قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری با سفارت جمهوری اسلامی ایران و سرکنسولگری‌ها مشورت کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم از بسته شدن همیشگی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان تهران به مسئولان قضایی استان تهران ماموریت داد تا در اسرع وقت نسبت به احصاء شعبی که میزان پرونده‌های مختومه شده در آن‌ها کم‌تر از حد متعارف است، اقدام کنند.

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: سال گذشته 586 هزار و 283 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره ایران گفت‌وگو کرد.

یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتخار آفرینی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات آسیایی مغولستان گفت که کسب مدال‌های رنگارنگ ثابت کرد کشتی ایران در صورت توجه مسئولین زاینده خواهد بود.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی انتقال آب از دریاها، اصلاح الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و جمع آوری آب های سطحی را از راهکارهای موثر برای بهبود منابع آبی کشور برشمرد.

در جهان‌بینی اسلامی انسان موجودی است که از جسم و روح ترکیب یافته و افزون بر نیازهای مادی، خواستهای معنوی نیز دارد؛ بنابراین زندگی وی در میان دیوارهای این دنیا محدود نمیشود، بلکه او موجودی است ابدی که مراحل حیاتش متفاوت هستند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از دستگیری قاتل دو روحانی گنبدکاووس که چندی پیش در حوزه علمیه به قتل رسیدند خبر داد.

«جهان به دو بخش تقسیم شده، یک طرف ماییم، چرنوبیلی‌ها و طرف دیگر شما ایستاده‌اید، دیگران! دقت کرده‌اید اینجا هیچ‌کس نمی‌گوید روسی، بِلاروسی یا اوکراینی است؛ ما خودمان را "چرنوبیلی" می‌نامیم.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اصولاً متناسب با تورم موجود در جامعه میزانِ تعرفه‌های پزشکی مشخص می‌شود، اما در کل تعرفه‌های خدماتی به مردم با توجه به سطح زندگی معیشتی آنان بالا است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: تنها پشتوانه و دلگرمی مردم فلسطین، مردم ایران هستند و نباید اجازه داد مظلومیت آنان در اوضاع و احوالات این روزهای جامعه بین الملل فراموش شود.

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: برای اینکه مذاکرات ایران و عربستان از مسیر مثبت خود فاصله نگیرد، باید طرفین روند مذاکرات را تسریع کنند. بدون شک تسریع در مذاکرات، حواشی تأثیرگذار و نقش بازیگران ثالثی که می‌توانند در روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارند را کاهش می‌دهد.