جمعه 31 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سرکنسول ایران در کربلا در دیدارِ رییس سازمان حج و زیارت از راه‌اندازی فرودگاه شهر کربلا تا یک‌سال آینده بنا بر اظهارات مقامات عراقی خبر داد.

روابط ایران و عراق / هتک حرمت قرآن کریم در سوئد / توهین به مهدی طارمی / روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

موافقت با دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه / سازوکار مجلس برای پیشگیری از تخلفات از سوی رئیس دیوان عدالت اداری / موافقت با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور و... از جمله موضوعات خبری امروز (یکشنبه) بیست و هشتم فروردین ماه 1401 مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اعلام کرد: ایستگاه‌های شاهد - باقرشهر، شهر آفتاب، حرم مطهر و فرودگاه امام خمینی (ره) هم‌زمان با برگزاری مراسم روز ارتش مسافرگیری ندارد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی درباه رای استمزاجی مجلس و تصویب بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: باید در این مورد تجدید نظر شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از وجود میز خدمت در ادارات گفت: مسئولین درهای اتاقشان را به روی مردم باز بگذارند تا مردم به راحتی بتوانند حرف خود را بزنند.

معاون دادستان تهران گفت: در اجرای دستور دادستان محترم تهران مبنی بر حضور معاونین در مساجد و کمک به رفع مشکلات مردم و با اقبال اهالی به فرهنگ سازی‌های ارائه شده برای پیشگیری از سرقت، وقوع این بزه در ایام نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در منطقه یک تهران به میزان چشمگیری کاهش یافت.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با اثرگذاری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: مجلس در رابطه با مصوبات این طرح مانند ارائه خودرو برای فرزند دوم و واگذاری زمین برای فرزند سوم نظارت کند تا مردم ناامید نشوند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سه مرحله افزایش قیمت خودروی ایرانی گفت: گرانی خودرو به جایی رسیده که رهبری شخصاً در این خصوص تذکر می‌دهند.

نماینده مردم ماکو در مجلس یازدهم خواستار حل مشکل مرزنشیان در رابطه با کارت های پیله وری شد چرا که در اختیار قرار دادن این کارت ها به تجار برای آنها مشکلات مالی را ایجاد کرده است.

عضو اندیشکده عدالت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان "راهبردهای توسعه عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" به این مساله پرداخت.

مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل دیوان محاسبات کشور به این سوال که چرا دیوان محاسبات به ماجرای خودروسازها ورود نمی‌کند؟ پاسخ داد.

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز در آستانه روز ارتش، در جمع فرماندهان و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه سیاست خارجی و سیاست دفاعی هم‌افزا و مکمل یکدیگرند، تصریح کرد: ترفند دشمن در ایجاد شکاف میان سیاست خارجی و سیاست دفاعی را با مقاومت برگرفته از درایت و هوشمندی رهبری ناکام گذاشتیم.

در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برای بررسی طرح های نخبگان، رویداد و سامانه هم افزایی مدیریت ایران به عنوان زیرساختی برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور با موسسات، شرکت ها و مجموعه های مردمی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز قیمت رها شده خودرو ملت را گرفتار کرده است و اجازه واردات خودرو نمی دهیم و حال مردم مظلوم باید تاوان این سیاست گذاری های غلط و عدم نظارت را بدهند.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یکشنبه 28 فروردین، به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد. در این جلسه بررسی دو فوریت طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.