دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اظهارات گستاخانه نماینده مجلس آذربایجان واکنش نشان دادند.

یک پایگاه خیری لبنانی نوشت که نزدیکی در روایط ایران و عربستان به وجود آمده و وزیر خارجه ایران در سفر آتی خود که لبنان و سوریه را شامل می شود نتیجه مذاکرات برای حل مسائل منطقه را با خود به همراه دارد.

وزیر کشور در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ خاطرنشان کرد: حضور ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس از هر گوشه و کنار این سرزمین پهناور؛ لر، کرد، بلوچ، آذری، عرب، فارس و دیگر اقوام در کنار هم صحنه هایی زیبا از همدلی و وحدت ملی را به نمایش گذاشت.

سرلشکر حسین سلامی در پیامی درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان فداکاری ایذه ای را تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به اظهارات وزیر اموخارجه کشورمان درباره زمان از سرگیری مذاکرات وین خواستار توضیح ایران درباره زمان شروع مجدد این رایزنی ها شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح نقاط قوت و ضعف استفاده از رمزارز در تبادلات اقتصادی کشور گفت: با توجه به ابعاد حقوقی حوزه رمزارز ما درخواست کردیم که این موضوع برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز ارسال شود.

وزیر دادگستری از انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین بین دولت جمهوری ایران و تاجیکستان خبر داد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و در دستور کار است اهمیت زیادی دارد و باید در همه بخش‌های حاکمیتی با جدیت پیگیری شود.

دبیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی، با اشاره به برخی از اخبار منتشر شده در طی ساعات اخیر در فضای مجازی مبنی بر اینکه مرز مهران برای سفر زائران اربعین حسینی به عراق باز شده است، گفت: این شایعات صحت ندارد، مرز مهران و دیگر مرزها کماکان بسته است و هیچگونه تصمیم‌گیری جدیدی برای بازگشایی مرزها انجام نشده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی ها در گزارشی با بررسی پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، آن را موجب تقویت هرچه بیشتر روابط ایران با چین و روسیه توصیف کرد و خواستار افرایش همکاری ها برای مقابله با چالش های ناشی از چین شد.

مراسم بزرگداشت حاج هاشم امانی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی درگذشت نوجوان ایذه ای را تسلیت گفتند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دانش‌آموزان ما ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند و قرار است ما را به تمدن اسلامی برسانند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دانش آموزان در جهاد علمی تلاش کنند تا آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: از مدیران عامل صنایع و بنگاه های اقتصادی استان درخواست داریم خریدهای مورد نیاز صنایع را از خود استان تهیه کنند.

دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان بر روابط خوب همسایگی با ایران و همکاری‌های دانشگاهی و پژوهشی تاکید کرد.