دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسایل حقوق بین الملل گفت: ذات همکاری‌های ایران و آژانس فنی است اما مثلا در بحث تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های آژانس، یک جنبه آن فنی ولی اراده انجام این کار کاملا مساله ای سیاسی است از این رو معتقدم اگر همکاری های فنی خوب پیش رود می تواند در روند مذاکرات سیاسی برجامی و از سر گیری آن هم تاثیرگذار باشد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما اراده بازگشت به مذاکره را داریم، اما مذاکره‌ای جدی و تأمین کننده حقوق و منافع ملت ایران.

یک کارشناس مسائل حقوقی با بیان این‌که ضابط تحت امر و آموزش قاضی است و خودش حق ندارد اقدام کند گفت: متاسفانه در عمل، ضابط همه کاره شده است و برای بازپرس تصمیم می‌گیرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تغییر مدیران در سطح استاندار و فرمانداران اشکالی ندارد، اما تغییر بدنه کارشناسی موجب آسیب رساندن به دستگاه ها خواهد شد.

یک ماه از آغاز فعالیت دولت جدید می گذرد، با توجه به همسویی حاکمیت بویژه دو قوه دیگر با دیدگاه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت سیزدهم به نظر می رسد مسیر پیش روی این دولت سخت، اما در عین حال هموار خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گزارشی از رایزنی‌های روز جمعه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حسین امیرعبداللهیان و «نالدی پاندور» وزیر همکاری و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی در نشستی به گفت‌وگو در خصوص روابط دوجانبه پرداختند.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با تشکیل مجموعه دولت هم نظارت بر بازار و هم اجرای قوانین با دقت و سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و «آن لینده» وزیر خارجه سوئد روز جمعه در دیداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله وضعیت یمن و افغانستان بحث و رایزنی کردند.

یک استاد دانشگاه گفت: ادامه مذاکرت با تهران در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی به حفظ وضع موجود کمک می کند و از تنش‌زا شدن رو در رویی‌ها می کاهد.

رییس جامعه تورگردانان ایران هشدار داد که علاوه‌بر عربستان، اسرائیل هم در بازار گردشگری منطقه فعال‌تر شده و ادامه توقف صدور ویزای توریستی فقط کار را برای ایران دشوارتر می‌کند.

در ادامه دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حسین امیرعبداللهیان و ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، توافق هسته‌ای و وضعیت افغانستان بحث و گفت‌وگو کردند.

احمد اکبرپور با تاکید بر لزوم حمایت از آثار تالیفی ادبی، به برخورد راحت‌تر وزارت ارشاد نسبت به آثار ترجمه اشاره می‌کند و از تقاضایش درخصوص وضعیت ممیزی آثار داخلی می‌گوید.

رئیس جمهور در پایان سفر به استان ایلام از ایجاد کارگروهی در استان ها و معاونت اجرایی ریاست جمهوری برای پیگیری تحقق مصوبات سفرهای استانی خبر داد.

رئیس‌جمهور گفت: به وزیر راه و شهرسازی دستور داده شده که از هر گونه اجحاف در زمینه هزینه سفر به عتبات عالیات باید جلوگیری شود و نظارت کامل در این زمینه صورت گیرد.

ستاد مرکزی اربعین حسینی در جدیدترین اطلاعیه خود، با اعلام اینکه مرزهای زمینی برای زوار اربعین حسینی با توجه به سیاستهای دولت عراق همچنان بسته بوده و امکان بازگشایی مرزها به هیچ وجه وجود ندارد، از زائرین درخواست کرد به هیچ عنوان به سوی مرزهای زمینی حرکت نکنند.