سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور فراهم کردن زیرساخت‌های پیشرفت و آبادانی استان ایلام به ویژه تامین و تکمیل زیرساخت‌های زیارت اربعین را از دغدغه های جدی دولت در سطح استان دانست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با ویویان بالاکریشنان همتای سنگاپوری خود دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، به ویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، گفت‌وگو کرد.

وزیر اطلاعات درخصوص هرگونه اقدام عناصر ضد انقلاب برای ایجاد اختلال در امنیت کشورمان هشدار داد.

"تو رفتی و ما ماندیم و میراث ارزنده تو که همان ضرورت راهبردی «خوداتکایی» و «خودیاری» در نظام بین‌الملل کنونی است با دو منطق: «منطق بازدارندگی» و «منطق عمق‌بخشی»؛ قدرت سخت و قدرت نرم."

سفیر کشورمان در عراق در گفت وگویی تفصیلی به آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله مذاکرات ایران با عربستان و آمریکا پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه چین از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره اینکه امیرعبداللهیان تنها یک ماه است که کار خود را در دولت جدید آغاز کرده، عنوان کرد که باید به وزیر خارجه ایران فرصت بیشتری داده شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی به بیان خلاصه ای از دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در روز سوم نشست مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا دستگاه‌های اجرایی طبق قانون عمل کرده و یک درصد از اعتبارات خود را صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌کنند؟

رئیس جمهور روز جمعه در ادامه برنامه های سفر استانی به ایلام در محل استانداری میزبان تعدادی از مردم استان بود و به صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد.

وزیر خارجه عربستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و رایزنی کرد.

سفر رئیس جمهور به ایلام / مذاکرات برجامی / واکسیناسیون از موضوعات و اخبار پربازدید (پنج‌شنبه و جمعه) یکم و دوم مهرماه 1400 سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

مراسم افتتاحیه نخستین کنگره ملی شعر «سردار سربداران» برگزار شد و فرزند شهید سلیمانی ضمن سخنرانی در این مراسم از مردم برای فعالیت در زمینه گسترش و تبیین فرهنگ «سردار دل‌ها» دعوت کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: الگوی دفاع مقدس به هرجا که صادر شد ماندگار شد حزب الله لبنان، یمن و انصار الله آن؛ عراق و حشد الشعبی آن نتیجه دفاع مقدس ایران شد.

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با شبکه ان بی سی تاکید کرد که آمریکا برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام تاکنون هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

وزیر کشور گفت: در صورت موافقت طرف عراقی مرز زمینی با عراق بازگشایی می‌شود.