دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی درگذشت علی لندی نوجوان 15 ساله ایذه‌ای که جان خود را برای نجات دو شهروند از آتش‌سوزی از دست داد، تسلیت گفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان تاکید کرد: ایران یکی از قدرت‌های نظامی نیرومند در جهان است که توانمندی‌های دفاعی‌اش برای ایجاد بازدارندگی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مدرسه ایمان مجتمع مسکونی شهید چمران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.

معاون دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه این حزب مهم‌ترین تحریم‌ها علیه لبنان در طول تاریخ را شکست داد تاکید کرد که مازوت ایران منجر به سردرگمی آمریکا شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه سیاست دولت مبنی بر بازگشایی آرام مدارس است، گفت: به جز پایه‌های اول و هنرستان‌ها، ان شاءالله در نیمه دوم آبان ماه بازگشایی تدریجی با تأیید وزارت بهداشت خواهیم داشت.

بنا بر اعلام مرکز آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه کسب رتبه اول کشوری به لحاظ میزان کاهش پرونده‌های ورودی و معوق، صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، برخورد قاطع و بازدارنده با جرایم خشن و رضایتمندی ارباب رجوع تنها بخشی از موفقیت‌های این مقام قضایی در استان هرمزگان است.

در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس تمام قد در خدمت دستگاه تعلیم و تربیت است. مصداق بارزش 100 درصد موافقت اعضای کمیسیون آموزش و موافقت 97 درصد صحن علنی مجلس با لایحه رتبه‌بندی معلمان است.

رییس جمهور در جمع دانش آموزان و در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دو سئوال مطرح کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت و حمایت از مشاغل خانگی سبب افزایش درآمد و رفاه خانواده‌ها خواهد شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان شهید مطهری توسط وزیر دادگستری نواخته شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت برق یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه کشور است.

رییس جمهور با بیان اینکه امسال آموزش مجازی و حضوری را دنبال می کنیم، گفت: در برخی مناطق که امکان آموزش حضوری نباشد، آموزش مجازی می شود، اما حرکت به سوی آموزش حضوری است؛ زیرا نباید افت تحصیلی پیدا کنیم. تا چند روز آینده 70 درصد جامعه واکسینه می شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اشتباه قطعی در سرشماری جمعیت همدان در سال 1395 خبر داد و گفت: استان همدان از نظر رشد جمعیت جزو استان‌های برتر است اما در این سرشماری حدود 130 هزار نفر از جمعیت همدان به دلیل اشتباه در سرشماری نادیده گرفته شدند.

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به کمبود عرضه خودرو در بازار گفت: طرح واردات مشروط خودرو به تنظیم بازار کمک می‌کند.

مراسم آغاز سال تحصیلی 1401 - 1400 با حضور رییس جمهور در حال برگزاری است.