یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

روز بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب فارسی، نامیده شده است. به همین مناسبت، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان مراسمی با عنوان «امیر غزل و اندوه؛ شهریار بزرگ» با حضور فارسی‌پژوهان و اهالی ادب و فرهنگ در پایتخت لبنان برگزار کرد.

وزیر خارجه روسیه از آمریکا درخواست کرد تا نقش «فعال‌تری» در احیای توافق هسته‌ای 2015 با ایران ایفا کند.

احمد محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر این موضوع که علاقمندان تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند؛ گفت: تجمع زائرین در مرزها باعث ایجاد مشکل برای خود زوار در حوزه سلامت و رفت و آمد شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد که کیفرخواست پرونده ضارب چهار راه میدان گرگان صادر شده است.

روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران از تشکیل کمیته بررسی فوت امیرحسین حاتمی خبر داد.

مقام اول بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی تلاوت و حفظ قرآن کریم زاگرب (کرواسی) به جمهوری اسلامی ایران رسید.

وزیر اطلاعات در پیامی درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای را تسلیت گفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر در حکم شهید تلقی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشره درخصوص سفر احتمالی وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان اظهار کرد: دولت جدید لبنان تشکیل شده است و روابط نزدیکی میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان وجود دارد در اولین فرصت سفر انجام می شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شهر نجف ضمن بازدید از تجهیزات و امکانات ارسالی شهرداری تهران در کربلا و نجف، از حضور و فعالی عوامل شهرداری تهران تقدیر و تشکر کرد.

وزیر اطلاعات در پیامی درگذشت ایثارگرانه مرحوم علی لندی را تسلیت گفت.

جلسه سران سه قوه بعد ازظهر شنبه به میزبانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، برگزار شد.

در پی درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار ایذه ای، دکتر محمدرضا عارف با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از این قهرمان ملی تجلیل کرد و یاد و خاطره او را گرامی داشت.

احمد وحیدی وزیر کشور در پیام تسلیت درگذشت قهرمانانه و مظلومانه نوجوان فداکار ایذه ای نوشت: علی لندی با نثار جان عزیز خود، ثابت کرد، نسل امروز نوجوانان این مرز و بوم نیز از شهیدان والامقام این سرزمین خدایی الگو گرفته و در بزنگاه های حساس، شجاعانه برای یاری هموطنانشان، خطر را به جان می خرند.

کلاس‌های آموزش زبان فارسی ویژه دیپلمات‌های مقیم تهران با همکاری مشترک «بنیاد سعدی» و «مؤسسه فرهنگی اکو» به صورت رسمی افتتاح شد.

سفیر ایران در باکو در جمع خبرنگاران بر اهمیتی که ایران به احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان قائل است تاکید کرد و گفت: مطمئن است روابط تهران - باکو در آینده توسعه یافته و رشد خواهد کرد.