یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون اول رییس جمهور در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت شهادت گونه علی لندی نوجوان 15ساله ایذه ای، تصریح کرد: هر چند آسمانی شدن این نوجوان عزیز اندوهبار و غم انگیز است و مرگ او مردم ایران را متاثر نمود اما اقدام ایثارگرانه وی الگو و سرمشقی ماندگار برای همه نوع دوستان و کسانی است که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی تلاش می کنند.

نمانیده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که در جمهوری آذربایجان با گفتن برخی صحبت ها قصد اختلاف افکنی دارند، بدانند که هرگز موفق به ایجاد اختلاف بین مسلمانان ایران و آذربایجان نخواهند شد.

سال تحصیلی 1401- 1400 مدارس کشور، صبح شنبه (3 مهر) به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مدرسه فولادفر صالح‌آباد توسط فرزند شهید هادی نریمانی در حضور سید ابراهیم رئیسی - رئیس‌جمهور - آغاز شد. بر اساس اعلام آموزش و پرورش و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آموزش در مدارس کشور فعلا به صورت مجازی برگزار می‌شود تا به‌تدریج با بهبود شرایط کرونا در کشور و تکمیل...

فداکاری نوجوان ایذه‌ای / مراسم آغاز سال تحصیلی جدید / مذاکرات برجامی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین با شهردار شانگهای مشکلات اتباع ایرانی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان اصفهان بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شده است که می‌طلبد استاندار جدید اصفهان این پروژه‌ها را به اتمام برساند.

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت که هفته آینده مجلس دو روز جلسه علنی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن آمار واکسیناسیون به حدنصاب 70 درصدی جمعیت هدف در جامعه، گفت: امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که به جای اعمال محدودیت‌های جدید باید درباره رفع محدودیت‌ها برنامه ریزی و تصمیم‌گیری کنیم، اما باید مراقب باشیم که در اجرای دقیق شیوه نامه های بهداشتی سستی ایجاد نشود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها و جلسات خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شب گذشته در جمع گروهی از محققین، دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکده‌های آمریکا حاضر شد.

همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و روز سرباز، مراسم تجلیل از سربازان نمونه سازمان صنایع هوایی با حضور امیر سرتیپ قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد

حدود یک هفته از آغاز پروازهای اربعین می‌گذرد، اما حواشی آن از گرانی تا معطلی و سرگردانی زائران در فرودگاه و تاخیرهای طولانی پروازها هنوز ادامه دارد.

سفیر کشورمان در باکو مطرح کرد به شرکت های ایرانی که کامیون هایشان به طور غیرقانونی وارد منطقه قره باغ شده اند، تذکر داده شده است.

رسانه های سوئدی مدعی شدند که یک مسئول امنیتی سابق این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شده است.

رئیس اداره امنیت عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بعد از 42 سال در تمام عرصه‌ها پیروز بوده‌ایم به جز کارهای اقتصادی و سیاسی که خیلی انقلابی عمل نکرده‌ایم؛ اگر انقلابی بود پیروزی از آن ما بود ولی در عرصه‌های امنیتی و نظامی پیروز بوده‌ایم.

نخست وزیر کویت از ایران خواست که اقدامات جدی برای اعتمادسازی با جامعه بین المللی اتخاذ کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو هم به نفع تولید کننده و هم به نفع مصرف کننده بود، اظهار کرد: قرار بود با اجرای این طرح شرایط واردات خودرو از طریق ارزهایی که منشاء داخلی ندارد تسهیل شود و بدون شک با عملیاتی شدن آن تحول جدی در بازار خودرو اتفاق می‌افتاد.