یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پیامی رحلت علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان، با تاکید بر اینکه ما بر مبنای رفتار عملی آمریکایی‌ها قضاوت خواهیم کرد، گفت: پیام‌های متعارض آمریکایی‌ها که از کانال‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک به ما منتقل می‌شود، ملاک تصمیم گیری نهایی ما نخواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم ربانی و سالک توحیدی آیت‌الله آقای حسن‌زاده آملی را تسلیت گفتند.

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت عالم فرزانه و عارف پارسا علامه حسن‌زاده آملی، گفت: این اندیشمند متبحر و جامع نگر، حیات طیبه خود را وقف تألیف و تبیین آثار گوناگون اعتقادی، فلسفی، عرفانی، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی نمود و کارنامه درخشان و پر باری از خود به یادگار گذاشت.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اهمیت موضوع رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی موجب می شود هم کیفیت آموزشی ما افزایش پیدا کند و هم در نظام آموزش و پرورش ایجاد شایستگی را شاهد باشیم.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت اجرای لایحه اجرای احکام بودجه 1400 از جمله مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس پرداخت.

یک حقوقدان گفت: ضابطان قضایی در جرایم سیاسی و امنیتی که در این موارد شامل ضابطان خاص می‌شود خواهان اختیارات بیشتر هستند و حداقل می‌خواهند برای هر اقدام به مرجع قضایی مراجعه نکنند.

در این شماره از بسته اخبار بین‌الملل ایسنا، خبرهایی از ادامه مذاکرات ایران و عربستان در عراق، آزادی مدیر شرکت هوآوی در کانادا همزمان با آزادی چند کانادایی در چین، پیشتازی چپ‌ها در انتخابات آلمان، انتشار آمار قربانیان جنگ سوریه توسط سازمان ملل متحد و چند خبر دیگر را مرور می‌کنیم.

دبیر سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی در ارزیابی خود از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: دولت روحانی «اتکا به مردم» را از دست داده بود و مقصر از بین رفتن این اعتماد و امید نیز تا حد زیادی خود دولت بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت باید هر چه سریع تر با شناسایی و احصای گره های اقتصادی کشور در مسیر کنترل بازار گام برداشته و از هرنوع افزایش قیمت کالاها جلوگیری کنند.

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده تا مذاکرات آغاز و به نتیجه برسد زیرا آمریکا در سطح منطقه و جهان ناتوان است، گفت: دولت آمریکا باید تحریم‌ها را بردارد و رفتارش در مقابل ایران را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی تصریح کرد تاخیر بیشتر در آغاز مذاکرات هسته‌ای می‌تواند فضای مذاکرات وین را نامساعد کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم بازگشت به مذاکرات وین و احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

در پی درگذشت آیت‌الله حسن زاده آملی، جامعه روحانیت با صدور پیامی ارتحال این عالم برجسته را تسلیت گفت.

در آخرین برنامه قبل از ترک نیویورک، حسین امیرعبداللهیان در نشست صمیمانه‌ای با اعضاء دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به ایرانیان مقیم ایالات متحده قرار گرفته و در خصوص چالش‌ها و اقدامات ضروری که برای بهبود خدمت‌رسانی ضروری است تبادل نظر نموده و دستورات لازم را صادر کردند.