دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

شانزدهمین نشست روسای دادگاه‌های عالی کشورهای عضو سازمان شانگهای به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد.

دومین نفتکش حامل سوخت ایران وارد بندر بانیاس سوریه شد.

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به ایلام در محل سد مخزنی کنجانچم واقع در شهر مهران استان ایلام حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سد، روند احداث و تکمیل و سامانه‌های متصل به آن را مورد بررسی قرار داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: امیدواریم این سفر گام مهمی درجهت رفع محرومیت‌ها و ایجاد شتاب در توسعه استان باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه و خواهشی که از مردم داریم این است که با وجود گستردگی واکسیناسیون، پروتکل ها را رعایت کنند و سطح رعایت آنها پایین نیاید.

رئیس جمهور در چهارمین سفر استانی، وارد استان ایلام شد.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در شهرهای بزرگی چون تهران موجب افزایش جنب و جوش عمومی در شهر می‌شود، تاکید کرد: بازگشایی وسیع مدارس و دانشگاه ها در شهرهای بزرگ خیلی معقول نیست.

رسیدگی به دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای علیه اوباما و ترامپ، پیگیری آخرین وضعیت پرونده قضایی فوت دو خبرنگار محیط زیست و مرگ متهم ردیف اول پرونده شرکت مفتاح خودرو از جمله مهم‌ترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد بودند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با «دنیس مونکادا» وزیر خارجه نیکاراگوئه ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص همکاری‌ها با سازمان ملل و وضعیت منطقه گفت‌وگو کرد.

یک فعال سیاسی با یادآوری اینکه استاندار نقش رئیس جمهور را در یک استان ایفا می کند، گفت: استانداران جدید می توانند با بسیج امکانات و مدیریت جهادی مشکلات را حل کنند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می رود تیم اقتصادی دولت هرچه سریع تر برنامه هایی را که برای ایجاد ثبات در بازار تهیه کرده است، اجرایی کند.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل در تحلیلی نسبت به لغو تمامی تحریم ها از سوی آمریکا ابراز عقیده کرد: اگر بخواهیم به نقطه مطلوب برسیم و بار سنگین تحریم ها را برداریم باید نوع نگاه را نسبت به منطقه و مسائل بین المللی تغییر دهیم تا در پی آن مشکلات اقتصادی هم برطرف شود.

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در ادامه کارشکنی و قانون‌شکنی‌ها در پروازهای اربعین تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی با سکوت از تخلف سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها در پرواز اربعین حمایت کرده‌اند. به مردم جفا و با آن‌ها بد رفتار شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با «جیحون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ناراحتی‌هایی که پروازهای اربعین و قیمت آن به وجود آورده است، گفت: محدودیت‌ها و شروط سفر اربعین، عامل نارضایتی مشتاقان زیارت کربلا شده است.