سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و «نیکولا سلاکوویچ» وزیر خارجه صربستان ظهر امروز به وقت نیویورک در دیداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه پرداختند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس واکنش نشان داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و «روسلان قزاق‌بایف» وزیرخارجه قرقیزستان امروز در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه روز پنجشنبه با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «جپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط و همکاری ها در حوزه های مختلف دوجانبه و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

نمایده رئیس جمهور روسیه در سازمان شانگهای عضویت ایران در این سازمان را «مفید» خواند.

مددکاری با سفارش و انتخاب زندانیان، با دستور رئیس قوه قضائیه به عنوان رییس زندان انتخاب شد.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که «بازگشت کامل به اجرای برجام» در اولویت است.

در پی فوت زندانی سیدشاهین ناصری در ندامتگاه تهران بزرگ؛ رییس سازمان زندانها، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها را مامور بررسی دقیقتر علت فوت این زندانی کرد.

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که ایران تا ابد برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای زمان ندارد.

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که «هیچ نشانه مثبتی» از بازگشت ایران به گفت‌وگوهای هسته‌ای جهت احیای برجام وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خارجه ایتالیا در خصوص روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه و شرایط افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس اداره طرح و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه انقلاب اسلامی استکبار جهانی را به خاک سیاه نشانده است، گفت: دولتهای استکباری هر کجا میروند با انقلاب اسلامی مواجه میشوند.

وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه نیجریه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مسئولین باید بپذیریم که کم کاری کردیم زیرا امکانات مادی و ظرفیت‌های اقتصادی در کشور بسیار بالاست؛ امروز با حضور در جمع نخبگان دیدم که نیروهای باسواد و پرتلاش و با انگیزه داریم که نیازمند توجه و حمایت هستند.

وزارت خارجه فرانسه از ایران خواست تا هرچه سریعتر به مذاکرات وین درخصوص احیای توافق هسته‌ای بازگردد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای به دیدار وزیر امور خارجه این کشور با همتایانش در میان گروه P5 اشاره کرد که موضوع بازگشت دو جانبه با ایران به پایبندی به توافق هسته ای در میان موضوعاتی بوده است که در این دیدار به آن‌ها پرداخته شده است.