یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر امورخارجه کشورمان شامگاه چهارشنبه به وقت محلی با «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در حاشیه مجمع عمومی ملل متحد دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه ای و منطقه ای به ویژه تحولات افغانستان و سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل، با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان دیدار کرده و در خصوص روابط دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی و همکاری های آموزشی و رفع مسائل مربوط به آن و همچنین آخرین تحولات افغانستان با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واردات خودرو به روشی که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود در مجمع تشخیص مصلحت نظام رای نیاورد.

نه سلطان است، نه مافیا، یک سازمان است که شرکت های بسیاری دز زیرمجموعه اش فعال هستند و هر سال چند بار به بهانه ها و انحاء مختلف قیمتها را افزایش می دهند. سازمانی به نام سازمان هواپیمایی کشور. تاکنون هم در عمل هیچ یک از قوا نتوانسته اند یک بار برای همیشه مانع رفتارهای غیرقانونی شرکت های زیر مجموعه این سازمان شوند با وجودی که دستگاه های نظارتی هر از گاهی تذکرات لازم را داده اند و دود این...

یک کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه دموکرات ها از جمله جو بایدن محدودیت های قدرت آمریکا را پذیرفته اند، گفت: بر همین اساس آن ها تلاش می کنند که با تعامل بیشتر با کشورهای جهان منافع خود را تأمین کنند و در مناسبات خود در تعاملات بین المللی به دیدگاه ها و عقاید دیگر کشورها نیز تا حدودی توجه داشته باشند.

نشست سه جانبه مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی ایران، آذربایجان و ترکیه در مرکز تحلیل روابط بین الملل باکو برگزار شد.

راهپیمایی اربعین با حضور فعال زنان در عراق آغاز شده است. با این حال، حضور ایرانی‌ها هنوز در مسیر پیاده‌روی چشم‌گیر نیست.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال، گفت: همه تلاش ما این است که در اشتغال استان، بومی‌گزینی حرف اول و آخر را بزند.

وزیر اطلاعات به آذربایجان غربی سفر کرد.

وزیران خارجه کنیا و نروژ در پیام‌های جداگانه ای به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آغاز به کار وی را تبریک گفته و برای امیر عبداللهیان آرزوی موفقیت کردند.

یک شبکه لبنانی از عبور پنجمین محموله سوخت ایران از مرزهای سوریه به سمت لبنان خبر داد.

بمناسبت هفته دفاع مقدس رزمایش آبی خاکی شبیه سازی عملیات والفجر 8 عصر روز چهارشنبه 31 شهریور در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران (چیتگر) برگزار شد.

آیت الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی پیامی حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری را به سمت قائم مقامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منصوب کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «الیزابت تراس» وزیر خارجه جدید انگلیس ظهر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث و گفت‌وگو در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و وضعیت افغانستان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی اعلام کرد که مسکو مخالف قاطع افزودن مسائل منطقه‌ای به مذاکرات وین است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: خرسندیم با وجود تمام بحث‌های کارشناسی نهایتا این لایحه به سرانجام رسید و امروز چهارشنبه 31 شهریور این لایحه برای ورود به صحن در سامانه قوانین مجلس ثبت شد تا برای بررسی نهایی راهی صحن علنی مجلس شود.