دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت امور خارجه گزارشی کوتاه از فعالیت های حسین امیر عبداللهیان در روز دوم مجمع عمومی سازمان ملل توییت کرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کوتاه شدن زمان تنظیم سند با حذف برگ گواهی تاییدیه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی گفت: با تغییرات صورت گرفته، تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در دفاتر رسمی سراسر کشور تنها در 15 دقیقه صورت می‌گیرد.

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی تاکنون در بازدارندگی از پیش‌رفت هسته‌ای ایران و کاهش تنش‌های دوجانبه با ایران شکست خورده است، مطرح کرد که این رژیم حالا باید برای دریافت حمایت نظامی و دیپلماتیک بیشتر در مواجهه با این مشکل راهبردی‌اش روابط با آمریکا را عمق بیشتری ببخشد تا بتواند از پشتیبانی دیپلماتیک و نظامی برخوردار شود.

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: اشتغال زمینه ساز بازگشت سالم زندانیان به جامعه است.

وزرای امور خارجه انگلیس و روسیه در دیداری در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به موضوعات مختلفی از جمله از سرگیری مذاکرات احیای توتفق هسته ای در وین پرداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس بیان کردند: خون مطهر شهدا حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کر.

رئیس مجلس با بیان این‌که «امروز طرح رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون بررسی می‌شود و 10 روز آینده به صحن می‌آید»، افزود: شب گذشته لایحه رتبه بندی معلمان در سامانه مجلس بارگذاری شده است.

ولی نصر و حسین موسویان در مقاله ای بیان کردند که آمریکا و ایران باید راهی پیدا کنند که ستیزشان درمورد امنیت خاورمیانه، تهدیدی برای پیشرفت های حاصله در مذاکرات هسته ای نباشد چون به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای به اندازه کافی پروسه پیچیده ای است.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت «هفته دفاع مقدس» تأکید کرد: اقتصاد کشور امروز به روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس در مبارزه با فساد، ناکارآمدی و ترک فعل‌ها نیاز دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در نشست با نخبگان این نیرو گفت: نیروی هوایی ثابت کرده است که در تمامی عرصه ها به هر چیزی که بخواهد می تواند دست یابد و باعث رشد و شکوفایی میهن عزیزمان ایران شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گویی به موضوع از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین و آمادگی ایران در این زمینه پرداخت.

وزیر امور خارجه انگلیس در بیاینه ای به موضوع آزادی یک زندانی دو تابعیتی انگلیسی - ایرانی در ایران پرداخت و گفت که دولت انگلیس همچنان بر موضوع آزادی این زندانی پافشاری خواهد کرد.

رییس جمهور در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از اقدامات انجام شده در جهت تامین واکسن و انجام واکسیناسیون، ایجاد شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی را مورد تاکید قرار داد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع رییس جمهوری در عدم به کارگیری بازنشستگان، ابراز امیدواری کرد که شاهد استفاده از جریان جوان دارای عقلانیت انقلابی در تمام دستگاههای اجرایی و موسسات و شرکت‌های وابسته در کشور باشیم.

رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با امام جمعه نجف، با اشاره به برخی نارضایتی‌های زائران، درخواست کرد مشکل حمل و نقل در داخل عراق با توجه به محدودیت وسایل نقلیه و هزینه گزاف آن حل شود.

رئیس جمهور «قانون جهش تولید مسکن» را برای اجرا به وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.