دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه تاکید کرد: باید توجه نمود قبل از تربیت و اصلاح زندانیان، می‌بایست به اصلاح صحیح و منطقی خودمان بپردازیم و قصور خودمان را شناسایی و جبران کنیم، از سوی دیگر ما در مقابل جمعیتی که مورد لغزش و فریب قرار گرفتند مسئولیت داریم و این مسئولیت، صیانت از آن‌ها و شناسایی علل و عوامل لغزش‌های آنان است.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در دوران دفاع مقدس شهدا به امام لبیک گفتند و امروز هم اگر می خواهیم شهدا از ما راضی باشند باید در کنار مقام معظم رهبری باشیم.

رئیس مجلس گفت: این یک فرصت خوبی است که همیشه آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس مقارن است؛ زیرا دانشگاه و دفاع مقدس هر دو ید مهمی بودند که آینده کشور را تضمین کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی خطاب به دانش‌آموزان، «علم و دانش» و «ایمان و معنویت» را مانند دو بال دانست که توامان لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی صلح 2021 تاکید کرد: سازمان ملل به عنوان یک سازمان بین المللی از تمامی امکانات و ظرفیت‌های قانونی برای برقراری صلحی عادلانه و پایدار در جهان بهره گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در مراسم یادواره شهدای شهرستان صومعه سرا به گیلان سفر کرد، وارد فرودگاه رشت شد.

رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی درگذشت مبارز پیشکسوت مؤمن و با اخلاص آقای حاج هاشم امانی را تسلیت گفتند.

مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیروی زمینی سپاه با حضور مسئولین ارشد معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و برخی مسئولین استانی افتتاح شد.

در پی فوت یکی از محکومان در ندامتگاه تهران بزرگ، روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

مسابقات فوتبال «جام شهید لاجوردی» طی مراسمی با حضور محمدمهدی حاج‌محمدی و تقدیر وی از جانبازان و ایثارگران به پایان رسید.

وزیر امور خارجه ایرلند در پی دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، تاکید کرد که ایران به وضوح تمایل دارد مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین از سر گرفته شود.

سرویسی اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مطرح کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، طی دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران، توافق هسته ای و مذاکرات وین گفت و گو کرده اند.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: مقررات و دستورالعمل های کنونی در رابطه با روابط و شیوه ارتباط سیستم قضایی به ویژه دادسراها با ضابطین از یک ضعف مزمن برخوردار است و نیاز به اصلاح و به روز آمدی دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان عصر چهارشنبه با خانم «اندی ندایتوا» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه نامبیا در نیویورک ملاقات کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه در ادامه دیدارهای خود عصر روز چهارشنبه با آقای «پیتر ماورر» رئیس صلیب سرخ جهانی ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رییس جمهور عراق در نیویورک دیدار و رایزنی کرد.