یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر کشور گفت: در انتخاب استاندار اصل انتخاب بهترین افراد است و اگر استانداران قبلی بهترین بودند، اصراری به تغییر نداریم.

روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس در خصوص روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

«حسین امیرعبداللهیان» و «فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به گفت‌وگو در خصوص روابط میان دو کشور پرداخته و بر رابطه مستحکم و نزدیک میان ایران و ونزوئلا تأکید کردند.

پادشاه عربستان تاکید کرد که کشورش امیدوار است مذاکرات با ایران به برقراری روابط میان دو کشور منجر شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه ظهر چهارشنبه در دیداری کوتاه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به گفت‌وگو در خصوص روابط دوجانبه میان تهران و دمشق پرداختند.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، طی سخنانی در شصت و پنجمین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، از رویکردهای دوگانه در جریان قرارداد آمریکا و انگلیس برای فروش زیردریایی نظامی با سوخت هسته ای بالای 90 درصد به استرالیا، انتقاد کرد.

وزیر اطلاعات در پیامی به دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام تبریک گفت.

یک رسانه آمریکایی از گفت‌وگوهای سری آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص پیشبرد «نقشه جایگزین» علیه ایران خبر داد.

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

وزیر اطلاعات در پیامی انتصاب امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را تبریک گفت.

وزیر اطلاعات در پیامی انتصاب امیر سرتیپ خلبان واحدی به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور تخصیص اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را صادر کرد.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل حوزه معاونت پارلمانی رئیس جمهور با خور معاون رییس جمهور برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و سایمون کاونی وزیر خارجه ایرلند روز چهارشنبه در دیداری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به بحث و بررسی روابط و همکاری‌های دوجانبه، شرایط برجام و همچنین وضعیت افغانستان پرداختند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: دفاع مقدس مردم رشید ایران و جان فشانی شهدا، و ایثار ایثارگران درس های زیادی برای خیر خواهان و بدخواهان ملت ایران به میراث گذاشت.

رییس سازمان زندان ها گفت: انتقال سپیده قلیان به زندان دیگر مطابق قانون، تحت بررسی و تصمیم است.