یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

صندوق توسعه قطر اعلام کرد که کمک های پزشکی برای مقابله با کرونا به ایران ارسال کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در صفحه توییترش موضوعاتی پرداخت که دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان مطرح کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در ملاقات صبح چهارشنبه خود با خوسه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا آخرین وضعیت افغانستان، روابط با اتحادیه اروپا و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سردار شریف گفت: گذشته ما افتخارآمیز و قابل دفاع است، در اوضاع جاری امروز هم مشکل حل‌نشدنی وجود ندارد، خوشبختانه با روی کار آمدن افرادی که روحیه رزمندگی دارند شرایط تغییر می‌کند.

نمایشگاه دستاوردهای دوران دفاع مقدس با حضور معاون اول قوه قضاییه و جمعی از مسولان کشوری و استانی دستگاه قضایی افتتاح شد.

در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، شاخه فرهنگیان حزب مردم‌سالاری در اطلاعیه‌ای خواستار ارتقای سطح کیفی آموزش و بهبود شرایط تحصیل دانش‌آموزان و همچنین بهبود شرایط فرهنگیان از جمله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و به ویژه تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان شد.

راه‌اندازی پویش مردمی «نذر هشتم» با اقبال پرسنل زندان و همچنین سایر گروه‌های جهادی و مردمی قرار گرفته و طی دوماه گذشته آزادی بیش از هزار زندانی را موجب شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه برخوردهای نامناسب و تبعیض آمیز نیروهای مرزبانی گرجستان با شهروندان ایرانی به صورت جدی در دست پیگیری است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ما باید به دنبال کاری برویم که به تحقیق کاربردی بینجامد. در دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال پژوهشی باشند که به قانون و نظریه قضایی بینجامد و مشکلی از مشکلات مردم حل کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی با استناد به اطلاعاتی که در یک پایگاه خبری ارائه شده است، گزارش داد که محور مقاومت در ماه های اخیر طی حمله ای دو تن از فرماندهان آمریکایی و اسرائیلی را که در عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نقش داشته اند، از پای در آورده است.

اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری مذاکرات برای احیای برجام شد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: مرکز نوآوری پژوهشگاه قوه قضائیه، بستری برای استفاده از افراد در جهت حل مسائل قضایی است و پل ارتباطی دستگاه قضا با نخبگان علمی محسوب می‌شود.

مرکز نوآوری‌های حقوقی پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور برخی مسئولان قضایی افتتاح شد.

دستیار وزیر امور خارجه گفت: از صد میلیون دوز واکسن وعده شده تا امروز 10 میلیون دوز رسیده و فردا هم انشاءالله پنج میلیون می‌رسد.

سفیر کشورمان در وین اعلام کرد، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و قائم مقام وزیر خارجه اتریش با یکدیگر در وین دیدار کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی جنگ شروع شد ما قادر به ساخت حتی فشنگ نبودیم چه برسد به سلاح های سنگین و نیمه سنگین.