یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل فائو و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از پژوهشکده کشاورزی هسته ای سازمان انرژی اتمی قدردانی کردند.

وزیر کشور در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس به ملت ایران، گفت: تجربه دفاع مقدس ثابت کرد تنها راه مقابله با هجمه ها و فشارهای دشمنان و معاندان در عرصه های مختلف از تحریم های ظالمانه و غیر قانونی ایستادگی و مقاومت و اتکاء به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان کشور، مردم و جوانان است.

هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک / بازتاب سخنان سید ابراهیم رئیسی / اربعین 1400 از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

یک فعال سیاسی گفت: نطق رئیس جمهور بدون آنکه اسرائیل بتواند مظلوم‌نمایی کند بر اشغالگری اش تأکید کرد.

برنامه «بدون خط خوردگی» میزبان احمد وحیدی، وزیر کشور می شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه ساماندهی صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی بازگشت داده شده است.

رییس دفتر امور دعاوی و قراردهای معاونت حقوقی رییس‌جمهوری در نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب تهران از شکایات این معاونت علیه رسانه‌ها اعلام گذشت کرد.

شکبه بلومبرگ با اشاره به حضور دیپلمات‌های ارشد ایرانی و سعودی در یک گردهم‌هایی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، آن را نشانه تلاش برای کاهش تنش‌ها در منطقه در خلال آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین تلقی کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) شهرستان کنگان گفت: دشمنان میدان جنگ را عوض و جنگ سخت را به جنگ نرم تبدیل کرده‌اند، در جنگ روانی دشمنان تمام توان به میدان آورده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اولویت نخست مجلس را نظارت دانست و با تاکید بر لزوم نظارت آنلاین دیوان محاسبات بر چگونگی اجرای قانون بودجه کشور و ارائه گزارش‌های مدون درباره آن، گفت: باید صرفا در حد نیاز قانونگذاری کنیم که در این راستا دیوان محاسبات کشور رکن رکین نظارتی مجلس است.

یک روزنامه آمریکایی با مرور مواضع اخیر ایران و قدرت‌های جهانی عضو توافق هسته‌ای درباره از سرگیری مذاکرات احیای این توافق در وین، مطرح کرد که سرنوشت این مذاکرات هنوز مشخص نیست و دولت جدید ایران عجله‌ای برای از سرگیری این مذاکرات ندارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز کسانی به نام دفاع از حقوق زن بیشترین ضربه را به زنان می‌زنند که جایگاه زنان را تنزل داده و کم‌ارزش می‌کنند و بعد با اسامی مختلف و از تریبون‌های گوناگون مدعی دفاع از زنان می‌شوند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی، آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک گفت.

نشست خبری ذبیح الله خداییان، سخنگوی جدید قوه قضائیه، چهارشنبه 31 شهریور با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

معاون امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور ضمن اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور و انجام اقدامات نظارتی در راستای تعیین سقف قیمت و حضور در ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی؛ از تشکیل کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیط هواپیما با مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و دادسرای فرودگاه خبر داد.

جلسه هیات وزیران روز چهارشنبه به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و در این جلسه اعضای دولت به استانداران منتخب بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد رأی اعتماد دادند.