سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

بی‌تردید نگاه رسانه‌ای به مقوله ایثار سبب خواهد شد این حرکت و خیزش اجتماعی و خدایی ماندگاری بیشتری داشته باشد. آیا می‌توان واقعه عاشورای سال 61 هجری قمری را رسانه ندانست.

شما در روابط عمومی چه می‌کنید؟ این سوال، اولین چیزی است که از یک کارگزار روابط عمومی پرسیده می‌شود. یک مهر تایید بزرگ بر عدم توفیق این رسته شغلی در تعریف ارزش‌های خود. پرسشی که نشان می‌دهد روابط عمومی‌ها به ویژه در بخش دولتی، همه‌ی زوایای سازمانشان را چراغانی کرده‌اند و خود هنوز معطل رسیدن یک فانوس کم‌سو هستند.

در پی هشدار امام خمینی به کشورهای عرب حامی صدام حسین، وزیر دفاع کویت از آمادگی کشورش برای مقابله با هرگونه تعرض به خاک کویت خبر داد و وزیر دفاع مصر هم ضمن حمایت مجدد از عراق تأکید کرد که هیچ سرباز مصری به نفع عراق نمی‌جنگد.

نشست مجازی آسیب شناسی تعامل رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها و ارائه راه‌کارها تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، 27 اردیبهشت ماه توسط دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

27 اردیبهشت ماه در سطح جهانی به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است؛ روزی که نام بسیاری از چهره‌های بزرگ را در حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری برایمان زنده می‌کند؛ یکی از این چهره‌ها حسین قندی یا همان استاد تیترنویسی است که اردیبهشت 6 سال پیش برای همیشه با جامعه رسانه‌ای و دنیای ارتباطات خداحافظی کرد.

حسن ریاحی در اولین روز از هفته جاری، به عنوان دبیر سی و هفتمین دوره از جشنواره موسیقی فجر معرفی شد؛ فردی که با احتساب حضور امسالش در این جشنواره، یازدهمین دوره دبیری خود را در جشنواره موسیقی فجر سپری می‌کند و البته در این سال‌ها اگر هم در سمت دبیر در جشنواره حضور نداشته، در مقام یکی از اعضای شورای سیاست گذاری، این رویداد موسیقایی را همراهی کرده است.

فرشته احمدی با اشاره به علاقه دیرینه مردم ایران به خواندن زندگی‌نامه‌ها و سفرنامه‌ها از مورد توجه قرار گرفتن کتاب‌های مربوط به شخصیت‌های سیاسی در سال‌های اخیر و علت آن می‌گوید.

در نشست جدید «از هفت شهر عشق تا هزار وادی اندیشه»، ساخت داستانی ترانه‌های خیام، خیام در اندیشه جهانیان و از غربت عطار تا شهرت خیام بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی کاشانی به بیان خاطره‌ای درباره دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا پرداخت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از بررسی کلیات طرح اداره صدا و سیما در این جلسه خبر داد.

مدیر روابط عمومی معاونت سیما با یادآوری عملکرد رامبد جوان و شبکه نسیم در حمایت از کتاب و کتاب خوانی، بر رعایت انصاف در نقدها تاکید کرد.

«حافظ برادر» به کارگردانی فریت کاراهان کارگردان ترک در جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود.

در سال 2019 میلادی یونسکو مهارت ساخت و نواختن دوتار خراسان را به عنوان یک میراث جهانی ثبت کرد. این ساز که پیشینه‌ای چند هزار ساله دارد، فقط یک ساز فولکلوریک روستایی یا شهری ایرانی نیست و حالا هنرمندان ایرانی با دوتار، ردیف‌های موسیقی ایرانی را زینت‌بخش کنسرت‌های بزرگ‌ترین گروه‌های موسیقی اروپایی می‌کنند. امروزه حوزه‌های نواختن دوتار از شمال خراسان در شهرهای قوچان، بجنورد، شیروان و......

شیخ شعبان رمضان موباجه، جنایات رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی و شهادت دهها فلسطینی مظلوم در قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم که کسی که به پدران و مادران شهیدان و ایثارگران معزز خدمتی را ارائه می‌کند، در پیشگاه الهی دارای اجری عظیم خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان با اشاره به خدمات رسانی بنیاد در دوران شیوع ویروس کرونا به جامعه شاهد و ایثارگر، افزود: یکی از مهمترین وظایف این نهاد حفظ سلامت ایثارگران است، لیکن مسئولان در هر شرایطی باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.