چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

اسامی سه فیلم بلند سینمایی ایرانی راه یافته به سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد.

دبیر شورای صنفی نمایش با اعلام اضافه شدن یک فیلم جدید به سینماها، از تهیه‌کننده‌ها خواست تا فیلم‌های مخاطب‌پسند خود را برای اکران ارائه کنند.

انجمن علمی ایران‌شناسی و تاریخ دانشگاه میبد همزمان با روز ایران‌شناسی، کارگاهی را با موضوع «ایران‌شناسی به مثابه رشته دانشگاهی در ایران» برگزار می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: روز سوم خرداد نماد ایثار و مقاومت و پیروزی ملت ایران به برکت ایمان و پیروی از ولایت و بکار گرفتن قوای خود برابر دشمن است.

مستند «آسک» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری برنده جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه از جشنواره مستند وین در اتریش شد.

تابلو نقاشی از «پیکاسو» که چند دهه از نظرها پنهان مانده بود در یک حراجی میلیون‌ها دلار فروخته شد.

مراسم تکریم «اسکندر یارنسب» مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و معارفه «داود نورچه‌ای» به عنوان سرپرست این اداره کل روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

یونان رسما به روی گردشگران بازگشایی شد تا فصل تابستانی گردشگری را به امید احیای صنعت گردشگری این کشور آغاز کند.

این روزها برنامه ترکیبی "یک نمایش یک تجربه" روی آنتن رادیو می رود که به هنرجویان بازیگری و تئاتر این امکان را می دهد تا بازی خود را محک بزنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: امام خمینی (ره) با تکیه بر معارف قرآنی جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردند و در واقع دفاع مقدس مردم و رزمندگان در جنگ تحمیلی بر اساس مبانی قرآنی بوده است.

رئیس انجمن موسیقی استان یزد از اختصاص بخش عمده فعالیت‌های اجرایی یا صحنه‌ای این انجمن در قالب تولیدات صوتی یا تصویری خبر داد.

حاج قاسم در مدت حضور در گردان حضرت قاسم (ع) در عملیات های مختلف شرکت کرد و در کسوت فرماندهی علاوه بر فرماندهی درایتمندانه گردان خود، در جلسات تصمیم گیری و طراحی عملیات ها، نقش موثر و مفیدی داشت تا آنجا که به درخواست علی فضلی فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا علیه السلام برای پر کردن نقاط خالی فرماندهی به آن لشکر پیوست.

به بهانه نخستین نمایش جهانی چهارمین ساخته سینمایی مجید برزگر، از پوستر بین آلکالی این فیلم رونمایی شد.

صابر ابر بازیگر فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تعامل حوزه و هلال احمر می‌تواند نتایج خوبی در مدیریت بحران‌ها به همراه داشته باشد.

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دوم اردیبهشت ماه، مجوز 78 تک آهنگ و 12 آلبوم را صادر کرد.