یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

تابلو نقاشی «زنی که کنار پنجره نشسته است» اثر «پابلو پیکاسو» به قیمتی فراتر از انتظار در حراجی کریستیز فروخته شد.

در ششمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر، فعالیت‌ها و فرایندهای ساترا در راستای حمایت از مالکیت فکری ارائه شد.

مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات و با همکاری دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی واحد، در تاریخ 27 اردیبهشت ماه و به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، برگزار می‌شود.

با نزدیک شدن به زمان پخش سریال «زخم کاری» از ساخته های محمدحسین مهدویان، تصویری از رعنا آزادی‌ور بازیگر این سریال منتشر شد.

پس از «ویولا دیویس» و «ناتالی پورتمن»، حالا هنرمندان جدیدی هم با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی، از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

تابلو نقاشی از «روتکو» که از آن به عنوان یک شاهکار یاد می‌شود در حراجی کریستیز به فروش رسید.

حسن پورشیرازی بازیگر به دلیل شکستگی از ناحیه پا روانه بیمارستان شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

یک نویسنده و مترجم از این‌که چگونه ادبیات داستانی به شما این امکان را می‌دهد که با حداقل هزینه، تجربه‌گر گران‌ترین تجربه‌های زندگی باشید، می‌گوید.

عنوان اصلی بسیاری از رسانه‌های جهان به جنگ میان اسرائیل و فلسطین مربوط است؛ در همین راستا «گاردین» در گزارشی با عنوان «جنگ داخلی» نوشته است که گروه‌های یهود راست تندرو با جوانان عرب، به جنگ خیابانی روی آورده‌اند. شهردار «لود» حادثه‌های شهر را جنگ داخلی می‌خواند. شهری با خودروهای سوخته، پلیس مسلح و خیابان‌های پر از سنگ.

بردیا صدرنوری نوازنده و آهنگساز موسیقی چند روز بعد از حادثه مدرسه سیدالشهدای کشور افغانستان تک آهنگ بی کلام «کودک افغان» را منتشر کرد.

محفل ادبی عصر شعر «لاله‌های دشت برچی» به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز مکتب سیدالشهدای کابل، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معرفی داوران جشنواره فیلم زمین، خبرهای از جشنواره جهانی فیلم فجر و... از جمله خبرهای سینماست.

باستان‌شناسان گورستان تاریخی در یکی از جزایر فرانسه کشف کرده‌اند که در آن بقایای انسان‌ها در داخل خمره‌های سفالین بزرگ دفن شده‌اند.

ساخت آگهی‌های تبلیغاتی با حضور چهره‌های هنری و ورزشی امری متداول در تمام دنیا است و در ایران هم بازیگران و ورزشکاران سال‌هاست پا به این عرصه گذاشته‌اند. اما به نظر می‌رسد با گذر از دورانی که انتقادها برای کار تبلیغاتی بیشتر به بازیگرها محدود می‌شد حالا باید شاهد حضور کارگردان‌های مطرح سینما هم باشیم.

جاویدالاثر متوسلیان در جمع همرزمانش دو روز بعد از فتح خرمشهر در تاریخ 5 خرداد 1361 از کار بزرگی سخن گفت که توانست تأثیر مهمی در ماهیت دفاع مقدس داشته باشد.

دانمارک با بازگشایی به روی گردشگران اتحادیه اروپا محدودیت‌های سفری را کاهش داد.