یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در غزه، ساختمان متعلق به شبکه خبری الجزیره، خبرگزاری آسوشیتدپرس و میدل ایست آی تخریب شد.

راوی برجسته دفاع مقدس گفت: تمام آن‌هایی که حسرت می‌خورید چرا در زمان دفاع مقدس نبوده‌اند یا چرا مدافع حرم نشدید، انتخابات از نگاه شهدا یک عملیات است و شرکت در آن درست شبیه به شرکت در یک عملیات است.

اولین گفت‌وگوی زنده دو طرفه طرح مجازی زنجیره تواصی با موضوع نحوه صحیح مذاکره و حضور حجت الاسلام سرلک، حجت الاسلام پناهیان و مبلغین سراسر کشور برگزار شد.

یکی از استارت آپ‌های حوزه موسیقی نجومی درصدد است تا با برگزاری کنسرت دالبی سراند جامعه را با دنیای بی انتهای نجوم آشنا کند، ولی شیوع کرونا این برنامه را به طور موقت، متوقف کرده است.

در یک سال و نیم گذشته گروه‌هایی نشان دادند که علیرغم همه سختی‌ها اهل ریسک هستند و با وجود شرایط متزلزلی که داریم، حاضرند خطر کنند. گروه‌های تئاتری که در وضعیت فعلی بار دیگر خود را برای حضور روی صحنه آماده می‌کنند، به همین گروه تعلق دارند.

شجاعت در وجود او آن‌چنان بود که بدون ترس به مواضع دشمن نفوذ کرده و وظایف محوله را انجام می‌داد. مسئولین وقت به علت لیاقت و کاردانی، مسئولیت‌های مختلفی را از جمله معاون فرماندهی گردان علی اصغر لشکر 31 عاشورا را به او محول کردند.

استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: خوشبختانه توانسته ایم کرسی های زبان فارسی را در دانشگاه های مختلف جهان حفظ کنیم و همواره نیز مدرسانی از ایران برای تدریس زبان و ادبیات فارسی به کشورهای دیگر اعزام شده اند که این مدرسان سفیران و پرچمداران زبان فارسی در جهان هستند.

درخت کهنسال لیل نای بند واقع در شهرستان عسلویه، بخش چاه مبارک، دهستان چاه مبارک، روستای هاله، پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 822 به ثبت رسید.

یک بازیگر فلسطینی که به واسطه ایفای نقش در سریال های کمدی از محبوبیت بسیاری برخودار است، در جریان حملات رژیم صهیونیستی برادرش را از دست داد.

«به گمانم این بیکار انگاشتن نویسنده و نوشتن از روی بیکاری تصور خیلی‌هاست که رویشان نمی‌شود بگویند و گاه هم البته به زبان می‌آورند. خود من بارها شاهد آن بوده‌ام، حتی در میان قشری که خود را اندیشمند می‌دانند.»

حسین محجوبی، هنرمند نقاشی که قلمو و بومش طرحی جز طبیعت را نمی‌شناسد، در حالی پا به سن 91 سالگی گذاشته است که همچنان پویا و فعال است و حتی در روزهای سخت قرنطینه خانگی نیز فرصت را غنیمت شمرده و خودش را مشغول خلق آثار جدید کرده است.

کتاب «رسانه شناسی» مهدی محسنیان‌راد که به تازگی به چاپ رسیده است، همزمان با روز جهانی ارتباطات بررسی می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

معاون گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی با روایتی از شکل‌گیری فرهنگستان‌های اول، دوم و سوم به چگونگی واژه‌گزینی در فرهنگستان پرداخت و از ضعف‌هایی که منجر به ایجاد تغییراتی در گروه واژه‌گزینی شدند گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان پارسی پیامی صادر کرد.